Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva 2012


Holmen
 Share

Recommended Posts

Sendte mail til glitrevannverket her før helga angående vannmålern. Her er svaret jeg fikk:

"Vi beklager dette meget sterkt.

Det er et datateknisk problem som vi og vår leverandør foreløpig ikke har funnet ut av.

Vi får neppe løst problemet før i august eller september.

Den gjeldende sms-tjenesten ligger også nede fordi den henger på det samme problemet.

Som en midlertidig ordning vil vi imidlertid tilby en alternativ sms-tjeneste.

Vi legger ut bruksanvisning (kode + telefonnr.) på våre nettsider i løpet av dagen.

Mvh.

Jarle Eirik Skaret

Glitrevannverket IKS

Drammen-Lier-N Eiker-Røyken

Tlf: 32254203 - Mob.: 90655088

www.glitre.no

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som en midlertidig ordning vil vi imidlertid tilby en alternativ sms-tjeneste.

Vi legger ut bruksanvisning (kode + telefonnr.) på våre nettsider i løpet av dagen.

Mvh.

Jarle Eirik Skaret

Glitrevannverket IKS

Drammen-Lier-N Eiker-Røyken

Tlf: 32254203 - Mob.: 90655088

www.glitre.no

"

Var på nettsiden deres ista, mens jeg var i elva faktisk :) og testet den nye, midlertidige sms-løsningen, fikk ikke noe svar....

Var forresten merkelig stille i elva, fisket i sone 3 og sone 1, ingen fisk verken å kjenne eller se for min del idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått svar fra det nye nummeret jeg heller Stian, la det gå noen dager til for å prøve igjen. Funker det ikke da blir det ny mail :P Akkurat nå er jeg inne i dvalemodus angående fiske. Alt for lite vann i Lierelva og orker ikke banke på nytt døgn i Hellefossen riktig ennå. Får se om det ikke blir en tur til om 14 dager- 3 uker i Hellefossen. Lierelva trenger kun mye vann for der er det nok rundt 2,5kubikk og "krystalklart" per dags dato. Hadde vært fint med en 80-90mm fra mandagsmorran til utpå torsdagen til uka. Da hadde det blitt kanon til helga, men det er kun om det ikke blir noe av hundeutstillinga i Dalarna xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i elva i går. "krystallklart" er vel å overdrive en smule, men ganske klar skal jeg være enig i. Fisket ganske langt nede i elva, og fikk en på under kiloen. Bortsett fra den ene var det rimelig dødt, ingen ting å se, bortsett fra en sosial bever som padlet forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen var elva klar, tirsdagen kom det farge. Hvorfor er det ikke mange som veit, virker som det har regna innpå skauen eller no. Regna på skauen i natt , mulig nedi bygda også.

Ser du bånn på 75cm-1m dyp er elva "krystalklar :P Jeg praktiserer markfarge fra 5-10cm sikt så sant det ikke er snakk om baileys/white russian farge og spinner i fra drøye 30cm sikt og brunlig farge. Skal ned å kikke på elva etter jobb i dag og se hvordan det ser ut. Også planlegges kvelden ut ifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo tatt en og annen, men mengden uteblir da fåtallet bruker det. Wobbler i sterke farger funker fint også. Ellers er mark og spinnere fra 12-30 gram tingen, avhengig av vannstand og hvor du fisker.. Mark er jo klassikeren og for bankers å regne.

PS: Aldri fått sjøørret på sluk selv i Lierelva, bare laks :D

Endret av Holmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flomvarselet blei en fiasko spør du meg!

Men det rare er hvor få folk som var i elva i dag, fargen var perfekt for marken! Eneste problemet jeg hadde var engnagende fyllesjuke som reduserte innsats og vilje en anelse, men fikk da en SØ på 1.2kg og kompisen tok en på 0.9kg. Blir spennende og se hvor mye elva klarner til i morra for nærmere kl 18 i dag var det på god vei til spinnerfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var pga fyllesyken jeg holdt meg hjemme i går :D

Sjekket akkurat vannføringa på sms tjenesten. elva er nå oppe i 4,2 kubikk (kl 11:42). Hvor mye bør/må det være før vi virkelig ser stor oppgang av fisk? Altså de store mengdene så mange av oss venter på?

Vet det er fisk på elva nå altså, men bare lurer på hva som er perfekt mtp oppgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går elva over 20kubikk blir det orntlig dytt ut i fjorden og da blir det nok bra for da har vi forhåpentligvis bra farge i fra rundt 12-15kubikk og da er nok elva stor og fin i 2-3 dager også blir det spinnerfarge rundt ca 4kubikk og da har vi fiske i et par dager til sånn ca... Men da må det komme mer, var kommet ca 25mm i Lier rundt kl 15 og det er neppe nok til å at elva blir så stor selv om det omsider er blitt vått i bakken inne på skauen.

Elva går forøvrig på 7.5 kubikk nå 16:50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rapporter tilsier ikke baileys farge, men minst 10 cm sikt og sjøørret som går på elva. Og ikke minst, den biter! Denne rapporten er fra 7-8tida i dag tidlig, kompis som fiska 1-1,5 time og fikk 1 + 1 mista. Bare hive i seg noe næring også sitter jeg på ett brekk forhåpentligvis ikke alt for nærme deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.