Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersidentreffet 2004 (fangstrapport)


Eirik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for en fin helg, synd at den iskalde nordavinden la slike begrensninger på havfiske. På fisketuren lørdag knakk festene til kjøleskapet i båten da vi snudde for å gå inn sundet mot Nautnes. Siderullingen var så kraftig at fenderlisten var nesten nedi sjøen. Søndag var det meget bra på havet men forstålig nok begrenset med fisketid for de som skulle kjøre til Oslo samme dag. Så en tur på rennekanten får vere tilgode til sommeren og høgtrykk kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Eirik

Vel, jeg savner nå enda bilder fra treffet.

Det må da være noen som har fått tatt noen bra bilder.

[ :) ]

Heisan Eirik,

joda, bilder kommer nok etterhvert.... mange som tok endel bilder og disse kommer nok når vi får avklimatisert oss etter turen og kommet i normale gjenger igjen!

For egen del er det MYE søvn som må tas igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "nybegynner" har jeg hatt en veldig bra tur. Sei og Lyr på flue for første gang. Og det sinnsyke jeg hadde på kroken når vi var i båten til Magne, bånn eller fisk gøy og spennende var det. Tusen takk til Espen og Remy. Atle M som stilte opp 110 % selv om han også måtte jobbe. Magne som stilte med båten sin. Kjempe hyggelig å bli kjent med alle sammen.

@ Atle M: Snakket med dama i dag og hun er klar for en tur opp i løpet av sommeren. Da blir det hevn på fisken.

Ps. Når vi dro fra Nautnes så jeg et lite skilt som hang bak på et av husene. Det var en treutskjæring av en fisk og under sto det "Den som ler sist"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havengel noterte seg i hvertfall for ny art, gjedde, på hjemveien - glimrende guidet av undertegnede?!?. For de som var på havet ble det så vidt jeg fikk med meg bare sigarer, altså lange og brosme opp til ca 1 kg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskerfisk altså[ :) ]

Ellers var den store skuffelsen på turen at jeg ikke fikk stor brunhvitting. Hadde seriøst trodd at noen timers innsats med shadjigg og sei/makrell på friline skulle gi resultater langs taren.

Men jeg noterte meg at flua var overlegen når det gjaldt småfisk[ :D ] (Espen unntatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilder. Dessverre ikke så mange av "nærkampen" da jeg måtte lete etter tang, og andre bare sto med henda i lomma[ :) ]

Skal få sendt disse til espen asap. Vil ellers bemerke at det var min feil at svartbaken tok agnet til geir, ettersom jeg distraherte fyren med min stadig tilbakevendende munndiare. Fangsten var overhodet ikke tilsiktet, og c&r ble praktisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle som ble med. Det var kjempe moro å møte dere alle mann og dame® selv om de store uteble. STOR takk til ATLE, SVEIN, MAGNE (KJELL) og alle andre som gjorde dette mulig og stilte med kompetanse. Neste år blir det storfisk :)

Jeg selv tok ca 73 fisk. mest sei, største på patetiske 2,1 kg. Ellers lyr, brosme og en rar fisk som sikkert Thor kan navnet på :D

Og Gabrielsen: Thank God we're home, where the bigh fish swim and the weather is good....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.