Gå til innhold
Fiskersiden

Is-rapporter vestlandet


emilengø
 Share

Recommended Posts

Hei!

Kunne vi hatt en tråd hvor vi kunne kommet med israpporter her fra Vestlandet.

Nå har det vært kulde her en uke.

Isen har vel lagt seg som et tynt lag på de fleste småvann ihvertfall.

Isen har lagt seg veldig tynt på et mellomstort vann rett her.

Er ganske ny på isfiske, det er noe jeg har lyst å prøve!

Hvordan er forholdene ved dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ei god uke til så er det mulig i Stavanger og jær regionen til røye og sik på isen. Alle vann er islagt.

Mangler begge tro det eller ei , så i år/ nyår er det isbor røyeblink og det som skal til for å få disse opp. Regner med røye er lett , sik derimot..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei god uke til så er det mulig i Stavanger og jær regionen til røye og sik på isen. Alle vann er islagt.

Mangler begge tro det eller ei , så i år/ nyår er det isbor røyeblink og det som skal til for å få disse opp. Regner med røye er lett , sik derimot..........

Er snakk om at Høgjæren er isbelagt med trygg is nå, men ligger ingen rapporter ute så dette må erfares selv.

Du skal iallefall ikke ha problemer med røya ;) Oslandsvatnet gir 10-20 røyer på en dårlig dag med et par timers fiske, men også oppi 40-60 stk :) (med flere stenger) eneste negative er at røya er 100-300g og mindre... Finn et vann med sik, og den sitter mest sannsynelig

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var tur inn til Krokavatnet i Haugesund i morges. Isen bærer. Gikk på isen langs hele vestsiden. Antar 10-12cm istykkelse. Noe varierende så det likevel ut som. Har jo vært en mild periode før det frøys på igjen. Holdt meg ikke mange metrene fra land da jeg ikke hadde med ispigger eller annet sikkerhetsutstyr. Med de minusgradene som har vært siste dagene så ser det bra lyst ut. Krokavatnet i Haugesund inneholder fin ørret. Det er fritt fiske i vannet. HOJFF ønsker vel at man rapporterer inn fangst. Korteste adkomst er fra parkeringsplassen på Steinsfjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er helt fersk innen isfiske, kunne tenkt meg å dratt opp noen røyer i vinter. Jeg er fra stavangerområdet, så må bli i området rundt som er aktuelt. Forstår at det ligger brukbare røyevann på høgjæren, ser blandt annet at Oslandsvatnet er nevnt i denne tråden. Har dere tips om andre vann, og hvordan er isåfall tilgangen til disse vannene med tanke på fiskekort osv?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer akkurat fra isfiske i dag.

Var på vanna som ligger langs RV 504 på høgjæren.

Isen var minst 15 cm. Var på Oslandsvatnet

Fikk en del røyer på mellom 100 og 200 g. Største på 220g

Maggot og røyeblink. Knall kjekt.

Det ligger 4-5 vann langs denne vegen som du finner ørret og røye i

Endret av Florø`en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå fryser isen godt i Nedre Vats. Det er sansynlig at den vil bære med grei margin til slutten av uka. Fisk er det i fjorden også. Hørte om en som var ute for 14 dager siden med 5 trollgarn og fikk 37 torsker! Er vel litt igjen til isfisket tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennande med isfiske!

Kva del av fjorden er trygg?

Var ute i ca. 2,5 timer i dag. Det ble 40-45 hvittinger og en torsk på ca. 3,5 kg.

Isen er ca. 12-13 cm tykk og jeg tror det er mulig å gå langs hele fjorden fra Raunes i sør til bunnen av fjorden i nord. Men, se opp for området der elva kommer ut. Kanskje lurt å holde seg på østsiden av holmene inni fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.