Gå til innhold
Fiskersiden

FS Julekalender 10. Desember 2012


emilengø
 Share

Recommended Posts

Nå er det kun 14 dager til jul!

Altså 10. desember idag, joda imorgen, men får ikke postet det før i morgen sent ute på ettermiddagen, så kanskje like greit at jeg poster det nå?

Tusen takk for alle gode bidrag så langt! Gjør de mørke desemberdagene litt bedre når en kan sitte og lese på knallgod inspirasjon fra de andre her på forumet.

Jeg har ikke vært medlem på forumet så lenge, men herfra har jeg hentet masse inspirasjon og ideer. Masse herlige folk og diskusjoner.

Så takk til alle her på forumet!

Ja, det jeg skal snakke om idag er mitt fiskeår 2012.

Det har vært et kjempe år for meg. Masse fiske og masse fisk.

Jeg har alltid likt å fiske. Helt siden jeg var tre år og drev og kavet nede i bekkene når vi var på tur der jeg lagde "fiskefeller".

Altså skulle fisken svømme inn i en pinne slik en stein falt ned i hodet på den, eller så var det den andre geniale planen, nemlig at fisken skulle svømme inn i en ståltråd av sirkel slik den satt fast.

Utrolig nok lå jo det ørreter der om morgenen

Når jeg var 3-4 år fikk jeg vel min første stang. Var mest å dra opp fiskene etter de hang på kroken, men hva er vel gøyere enn det?

DCP04185-1.jpg

Steinbit :shifty:

emilstorrret-Kopi.jpg

karpe.jpg

Dessverre ikke ekte..... :angry2::P

DSCF0430-1.jpg

Nesten like stor i kjeften :P

DSCF8104.jpg

Regnbuer i fjorden

DSCF8875.jpg

Skater... :o Ikke på stang... fant bildet, vi fikk disse på garn for mange mange år siden!

DSCF1247-1.jpg

Heldig som får posere med min far sin fisk, hehe :D

HPIM2014.jpg

DSCF1275-1.jpg

DSCF7953.jpg

Kjeks

DSCF8313.jpg

DSCF0980.jpg

DSCF4223.jpg

DSCF5906.jpg

DSCF2866.jpg

DSCF5432.jpg

DSCF5499-Kopi.jpg

DSCF0342-Kopi.jpg

DSCF1200.jpg

DSCF1105.jpg

043-Kopi.jpg

040-Kopi.jpg

På tur med venner er alltid like gøy! :D

Siden da var jeg vel bitt av basillen...

Nå er jeg 14 år. Driver for det meste med fisking, politikk, jobb og trening på fritiden. Fisking tar mye tid, omtrent hele helgen, hvis ikke mer. Jeg liker omtrent alle typer fisking, men favoritten er helt klart kystmeite, gjeddefiske og ikke minst ørretfiske på en fin sommerdag.

De siste årene har jeg som regel tilbrakt rundt 2-3 uker i fjellet hver sommer. Tre uker er kanskje litt i lengste laget uten en varm dusj, men så lenge fisken biter gjør vel ikke det noe? Om vinteren, høsten og våren er det mest fisking i sjøen etter det aller meste. Både fiske fra tarekanten til to hundre meters dyp. Blir litt fiske fra båt i Sogn, men her hjemme er det fra land, noe som ofte gir minst like mye fisk.

Gjeddefiske startet jeg med i år. Det er utrolig morsomt! Har prøvd litt meite, men for det meste sluk, wobbler og jigger. Men nå får vi komme oss til poenget… nemlig mitt fiske 2012. Istedenfor å skrive en og en halv tentamen får jeg heller gjøre det ut ifra bilder. Ordtaket sier jo «Et bilde sier mer enn tusen ord». Så da er det vel bare å starte?

Fiskeåret 2012

Nå får jeg vel begynne å snakke om det jeg egentlig skal.

Skal skrive en årsrapport fra 2012, minst mulig tekst, mye bilder. Så da er det vel bare å starte?

På vinteren ble det veldig lite fiske. Både fordi faren min jobber en del i utlandet og fordi det var så kaldt. Det ble noen turer i sjøen hvor det ble litt forskjellig fisk som o-laks, flyndrer, torsk og hyse. Det å stå i 10 kulde grader er ikke alltid det morsomste, men når en får fisk merker en ikke det.

DSCF8597.jpg

1162.jpg

089-Kopi.jpg

Spesiell skapning!

456-Kopi.jpg

DSCF8231.jpg

deiligstesjretten-Kopi.jpg

Diverse011-Kopi.jpg

Siden jeg ikke har så altfor mye fra vinteren/våren og ikke husker hva vi fikk på de forskjellige turene får jeg bare legge ut noen diverse bilder fra turene.

Ørretfeber

Når juni kom ble det mer fisking. Vi våknet vel opp fra en slags dvale?

Den første ørretturen kom snart. I begynnelsen av juni altså.

Jeg lå og sov på en lørdag når jeg klokken syv får en telefon. "@##f$%?&$@!!!?!! er det som ringer meg nå?" tenkte jeg... Det var lørdag, og klokken var syv? Det var noe som ikke stemte tenkte jeg. Jeg tok telefonen, og der var Stein Are. "Er du med i Spåkevatnet å fiske ørret?

I halvsove kunne dere bare tenke dere hva som egentlig fristet mest. Jeg nølte litt og så litt ut vinduet. Der var det knallsol og 14-15 grader. Jeg kunne ikke si nei, så jeg ble med til syvende og sist. Sykkelturen var kort, bare et kvarter, tjue minutter.

Så var vi framme ved Spåkevatnet. Det var ikke karussen vi skulle ha idag, men ørreten. Er for det meste miniatyrørret i dette vannet, men det er morsomt å hale av og til og selv om størrelsen ikke er den beste.

Etter bare et få timer hadde vi fått opp rundt tjue ørreter hver og vi sa stopp. Denne turen gå mersmak, og hele sommerferien videre satt vi oss på sykkelen og syklet rundt i hele Åsane på jakt etter gode vann.

DSCF8720.jpg

Stein Are med en liten del av fangsten

DSCF8719.jpg

Rett etter fikk jeg oppdrag av Åsane Tidende om å skrive sak fra de forskjellige ørretvannene rundt om i Åsane, noe som gjorde at jeg fikk testet ut de aller fleste.

DSCF8723.jpg

Videre ble det masse ørretfiske. Nærmest alle vann ble testet ut, og de fleste ga resultater.

Langavatnet, Liavatnet, Haukåsvatnet, you name it. Alt fra små bekker til store vann. Det er greit å ha sommerferie og ha masse tid.

DSCF8961.jpg

DSCF8981.jpg

DSCF8930-1.jpg

DSCF9008.jpg

DSCF8991.jpg

DSCF9015.jpg

God size på ørret fra en liten bekk!

DSCF8923.jpg

DSCF8913.jpg

For det meste var det småørret i vannene her. Ikke større en 3-4 hektogram. Nå som det er så kaldt lengter jeg virkelig tilbake til sommeren. Hvor deilig er det ikke å sitte ved et vann sendt om kvelden å vente på napp.

DSCF1041.jpg

Liten ørret i en liten bekk

DSCF1022.jpg

DSCF1032.jpg

DSCF1141.jpg

fiske1-Kopi.jpg

Været på fjellet er ganske så uforutsigbart... En halv time før dette bildet ble tatt var det sol, her på bildet er det tre grader og tjukk tåke... Årets siste ørret tur ble bomtur, vi måtte snu pga. tåke.... :glare:

rretjadnbd.jpg

Satser på å fange storørreten neste år ;)

Etter masse leting var det få vann i Åsane med fin fisk. Etter det gikk leting utenfor Åsane. Og gjett om vi fant et bra vann! Et supert vann med fisk kun over halvkiloet. Vi er fire stykker som har fisket der litt, og den minste vi har fått til sammen er vel 520 gram hvis jeg ikke tar feil. De aller fleste er rett under kiloet, og den største er vel nærmere 1,5 kg.

DSCF1055.jpg

DSCF1044.jpg

Normal size i dette vannet

DSCF1062.jpg

Det er et fantastisk skogsvann. Masse fin fisk. Større vet vi det finnes masse av. Vak er det ofte masse av, og jeg har selv sett minst 2-3 kgs fisk der vake. Joachim hadde på en på rundt 3 kg, og det er stort!

rret.jpg

Markus med ørret på over kiloet fra våres hemmelige vann!

Sjøørretmekka

Fisket etter ørret fortsatte, men ikke bare i ferskvann. Tro det eller ei, men Åsane er et Mekka for sjøørret til tider.

Jeg og Stein Are dro ene dagen tidlig på morgenen. Målet var å få sjøørret. Vi dro til stedet som etterhvert fikk kodenavnet "Goplassen" :D

Makrellen var pakket, og sist men ikke minst the holy sjokkomelk.

litago.jpg

Vi kom fram tidlig og begynte å pakke opp fiskeutstyret.

Rett vedsiden av fiskeplassen hadde en måke lagt rede sitt. I begynnelsen var denne selvfølgelig skremt(Ikke like mye som oss'a), men etter mange turer begynte den å bli relativt tam, selv med eggene under seg.

Den fikk innimellom litt makrellfillet av oss slik vi skulle holde oss venner med den..

De første timene hadde vi omtrent dratt opp et tall mellom 56638719 og 78993450 lyr begynte vi å bli passe lei. Selv om lyrene var to til tre kilo var det etterhvert kjedelig.

Vi hev og hev på makrellfiletene uten noe som helst napp. Vi bruker som regel bare en krok og makrellstrimmel på den. Ikke noe dupp, det er tull!

Etter kun få sekunder fikk han napp. Han lovte seg selv at hvis det var en lyr kom han til å dra hjem med en gang, nå var han lei, men neida! Dette kjentes annerledes ut og opp av vannskorpen kom en pen sjøørret på litt over kiloet.

Målet var klart, men vi kunne ikke gi oss enda. Opp kom enda en sjøørret... for Stein Are.... og den tredje!

Jeg må innrømme jeg var passe misunnelig der jeg stod og dro opp fillelyr.

DSCF8892.jpg

DSCF8896.jpg

Rett etter hadde jeg napp, dette kjentes annerledes. Ikke noe sjøørret, men en fin torsk kom opp. Litt over 3,2 kg.

Fortsatt var jeg ikke fornøyd. Etter et par timer til hadde Stein Are dratt opp hele syv sjøørreter!

Etter rundt.... la meg se, ja rundt 15 timers fiske senere fra vi kom hadde vi dratt opp rundt 50 lyr hver, no kidding... Stein Are hadde 7 sjøørreter, jeg hadde 3 og en torsk.

Sjøørretene var alle over 7-8 hekto, de fleste rundt kiloet og de to største var begge 1,7kg! Knallfiske med andre ord!

Det ble flere slike dager. Ikke så bra bitt, men sytten sjøørreter, en laks, rundt to hundre lyr, en torsk, ti-tyve hvittinger og noen horngjel fordelt på 3-4 dager er vel ingenting å klage på?

IMG_9314.jpg

sjrretarnavgen.jpg

IMG_9324-1.jpg

DSCF8992.jpg

Solrenningen

Sommeren er til ørretifiske. Og ingenting er så gøy som å fiske i fjellet. I år skulle vi arrangere fiskedager i regi av Bergen Turlag på Solrenningen turisthytte.

Ikke verdens navle når det gjelder fiske, men det er bra for familier og barn. Masse fisk, men liten. I løpet av en uke fikk vi til sammen 320 ørreter, så det er vel greit? Største på rundt 400 gram.

DSCF9353-1.jpg

Gjedder i lange baner

Gjeddefisket hadde jeg aldri prøvd. Utrolig nok! Det begynte med at vi skulle gå ned til vannet med gjedde rett her ved huset. Åjadda, kun fem minutter fra huset, jeg hadde aldri fisket der før!

Det begynte med at jeg gikk ned der en sommerdag. Når jeg kom ned til vannet og hadde fått plukket av rundt ti flott fikk jeg hevet ut med en liten wobbler. På første kast var det fisk. En gjedde!

Rett etterpå fikk jeg min andre gjedde. Denne var 1,5 kg. Utrolig gøy! Det ble masse fisking utover sommeren og høsten etter gjedde og høydepunktet var helt klart 7,2 kg.

Vel. Min andre gjeddetur var det tid for. Noen få wobblere var pakket og jeg, Markus og Joachim dro ned til vannet. Vi gikk i mange timer. Ikke noe napp. Virkelig ingenting. Været var varmt. Ingen vind. Sol og godt over tjue grader. Etter mange timer hadde vi tenkt å gå hjem. Heldigvis hadde Joachim lagt igjen sekken sin i ene enden hvor vi begynte. Da vi gikk ned for å hente den tenkte jeg å ta noen kast. På første kast sitter jeg meg fast i noe. Det jeg satt fast i begynte fort å rase ut. Mange meter! Etter en kort, men heftig fight fikk vi gjedden på land. For en gjedde! Min tredje gjedde, men med ganske overraskende vekt, nemlig 7,2 kg! Dessverre hadde den svelgt wobbleren.

DSCF9530.jpg

DSCF9536-1.jpg

DSCF9559.jpg

Utover høsten ble det mye fiske i vannet. Og masse gjedder på 3-4 kg. Vil tro jeg har fått rundt 100 gjedder i år siden sommeren. Nå gleder jeg meg til mer gjeddefiske til våren!

Her kan dere se noen bilder!

DSCF1167.jpg

DSCF1096.jpg

DSCF1152.jpg

DSCF1100-Kopi.jpg

flue-Kopi.jpg

Gjedde på flue

Laks i Arna

Laks har jeg fått mange ganger, men det har vært i sjø. Jeg hadde lenge hatt lyst å fiske i Arnaelven etter laks. Nå skulle jeg få sjansen.

Jeg var med ungdomslederen for å teste ut denne typen fisking. Etter en del timer uten bitt hadde vi tenkt å dra hjem over. Litt skuffet var jeg.

Jeg bestemte meg for å ta et kast til i trollhølen, og takk og pris for at jeg gjorde det. For da tok laksen. Ikke store karen, men grei fight. Den var 2,2 kg. Kjempe gøy!

DSCF1145.jpg

Etter en uke ville jeg tilbake. Til helgen var det meldt mye regn. Jeg fikk tak i kort heldigvis. Tidlig på morgenen var jeg klar ved elven. Trøtt som jeg var fikk jeg tatt noen kast. Uten noe som helst tegn til fisk. Jeg bevegde meg sakte opp elven. En fisk, men den hang ikke. Skuffet… Enda et kast ut, enda en fisk som prøvde seg. Den hang i noen sekunder før den slapp. Herregud…. Tredje kast, og gjett hva? En laks biter da og, men henger ikke! Er det mulig? Jeg var skuffet, mindre skuffet ble jeg ikke ettersom timene gikk. Sent på kvelden skulle jeg bli hentet. Jeg hadde rundt en times fiske igjen.

Nede i Seljehølen hev jeg ut. Og da fikk jeg en sjøørret på 7-8 hekto. Og noen få kast etterpå bet det på noe med mye mer kraft i! En fin feit villlaks på 3,7 kg kom raste ned over elven. Langt ned elven, jeg kom springende etter med stangen i hånden. Nede i en litt dypere høl fikk jeg den inn. Min andre elvelaks! Dagen var reddet! Jeg har ikke bilder av den annet en på den gamle mobilen...

Sørlandsferie med masse spennende fiske!

Det var tid for ferie, og først var det ned til Sørlandet.

På veien hadde jeg klart å snike inn en tur på Hardangervidden. Turen gikk inn over i landet til Hardangervidden.

Været der var noe annet. Slaps og sterk vind var det her... dessverre. Jeg som hadde gledet meg sånn til å fiske på Hardangervidden!

Isteden for dro vi nedover litt mer i lavlandet. I farten husker jeg ikke hvor, men fisk ble det. Ørret i alt fra 50 gram til halvkiloet.

Senere på kvelden leide vi båt på det lille skogsvannet. Tidligere på dagen hadde vi fått vite at det var tatt på over syv kilo i vannet, noe jeg hadde vondt for å tro på. Vannet var for det første lite, og ikke dypere enn en meter utenom på et punkt hvor det var dypt.

Vi dorget med makk og hadde fått en del ørret på 3-4 hekto. Det gikk en lang stund uten bitt før jeg fikk en veldig liten ørret på.

Jeg sveivde den fort inn før det plutselig ble tungt og snøret raste ut.

Etter en liten kamp kom den slik vi kunne se den. Rett over det dype området hadde en ørret på kanskje over to kilo tatt den lille jeg hadde på!

Jeg visste ikke dette og forstod ikke dette... før plutselig det kom opp en liten ørret på 150 gram. Først da forstod jeg hva som hadde skjedd. Nemlig hadde den store ørreten tatt den lille jeg hadde på kroken. Kan tenke meg at jeg så ut som et spøkelse når den lille kom opp. Det gikk noen sekunder før jeg forstod at den hadde sluppet.

For en morsomt, men irriterende opplevelse!

Jeg synes dette bildet forklarer denne opplevelsen.... Stor fisk spiser mindre fisk, så skal du ha stor fisk bruk stort utstyr!

savage.jpg

Videre nedover mot Sørlandet gikk ferden. Vi hadde enda en dag til å fiske på.

Etter mange timer i bilen var vi ganske lei. Jeg var mest interessert i å finne en camping hvor det var gode fiskemuligheter, og joda. Den neste vi kjørte forbi var vel "Den lutherske misjonsforenings bibelcamp" hvis jeg ikke husker feil... Men joda, her var fine muligheter for å fiske!

Når jeg gikk for å fiske ut på kvelden var det merkelig stille for å være en campingplass for å være, men bare gud vet hvorfor...

Etter kun et kast med marken var det bitt med en eneste gang.

Opp kom en ørret. En ganske spesiell ørret. Jeg har aldri sett liknende mønster på en ørret, etter litt lesing fant jeg ut at det var marmorørret eller tigerørret som den også kalles. En ørret med spesielt mønster som lever i Otra.

Etter en time var det vel rundt 20-30 ørreter og minst like mange knottbitt var det nok. Utrolig stilige ørreter.

rretSetesdal.jpg

Vel nede i Lyngdal ble det tid for enda mer fiske.

Vi dro til en plass vi aldri hadde prøvd før. Det ble fort mye fisk. Sei, lyr og ja, til og med masse fjesing.

Rundt 10 på en dag. Noen ganske store.

For en fisk!

Fjesmil.jpg

Langt ifra noe helvetesfisk, en nydelig fisk vil jeg heller si!

Kystmeite

Nå var det høst og tiden for litt kystmeite var inne.

Første omgang gikk den etterlengtede turen til Matre. Første agn var ute, og det tok ikke lang tid i det hele tatt før høsthvittingen var på bittet. Hvittingene var store! Godt over kiloet de fleste, noe som er utrolig fin hvitting! Etter mange hvittinger ville vi prøve oss på noe annet.

DSCF1209_zpsca5b5357.jpg

IMG_3933-1.jpg

DSCF1211_zps13bcb1b5.jpg

Sjøørreten var vrang på bittet. Bitt var det, men som regel bare makrell. På bunn satt jeg på en hel makrellfillet. Og med en gang var det napp. Opp kom årsbeste på lyr, nemlig 4,7 kg hvis jeg ikke husker feil.

IMG_3928-1.jpg

Under bryggen drev Markus og pilket opp makrell når noe kraftfullt tok tak i sluken. Det kjørte rett ned til bunn. En lyr eller sei på 2-3 kg tenkte vi, men etter en ganske så lang fight på den lette ørretstangen kom det opp en stor, og da mener jeg virkelig stor taggmakrell. Den ble veid til 1,35 kg. Uten at vi tenkte noe over det fisket vi videre. Noen knurr, enormt med hvitting og masse makrell kom opp etter hvert. Det var tid for å dra hjem. En bra dag! Vel hjemme la jeg meg fort til å sove. På natten våknet jeg plutselig fordi jeg var tørst. Jeg kom til å tenke på den gode fiskedagen. Plutselig gikk det et lys opp for meg. Markus sin taggmakrell var søren meg Norgesrekord, og med god margin! Jeg ringte og sendte tekstmeldinger. Men ingen svar.

Neste dag fikk jeg vite at han dessverre hadde sløyet den. Mye styr, og dessverre gadd han ikke å sende inn. Han vet i det minste at han faktisk har slått norgesrekorden! Gratulerer til Markus!

IMG_3929.jpg

Neste helgen var det tid for enda en tur til Matre. Vel framme var det bare å slippe ned. Masse fisk. Stor hvitting. De største på 1,6 kg og årsbeste. Etter rundt 50 hvittinger og flere store taggmakreller på rundt kiloet var det tid for å gi seg. En fin dag med masse fin hvitting og store taggmakreller.

DSCF1227_zps6e6cfdd4.jpg

DSCF1244_zpsd346b22f.jpg

DSCF1238_zpsd5564cb9.jpg

Årets høydepunkt?

Jeg hadde lenge mast etter en tur til Sogn. Og det fikk jeg endelig.

Turen ble satt til stedte hvor vi har fisket så lenge jeg kan huske. Stor pigghå, store steinbiter og masse mer har vi fått her. Bonden vi leier hytten av har fått steinbit på 17 kg, mange kveiter, senest en på 19 kg og ikke minst lange på 22kg.

Vi kom der sent på kvelden og fikk satt ut teinene. Neste morgen fikk vi to hummere i teinene. Den ene hadde rogn og ble hevet ut.

Senere på dagen skulle vi fiske. Fort ble det en brosme på 4 kg, en lange på 4,8 kg og en hågjel, mer ble det ikke den dagen.

Neste dag var vi ute tidlig. En lange og en blåkjeft kom med en gang i båten. På vei opp tok noe tak i snøret til faren min og dro og dro nedover. Raste ut 100 meter snøre på noen sekunder. Så røk det…

Vi slapp ned alle sammen i det midterste vannlaget. Så bet det på samme måte i min stang. Etter en lang kamp på 20-30 minutter kom det opp en sei på 12,8 kg! For en sei! Seksdobling av min gamle rekord. Etter flere timer hadde vi ni store sei!

fiske1.jpg

fiske4.jpg

fiske13.jpg

Syv av dem var over ti kilo. De andre var syv og ni kg. De to største var begge 15,8 kg. For en dag!

Noe av det sykeste og gøyeste jeg har opplevd!

Et veldig spennende sted!

Tidligere fangst herfra....

DSCF0098.jpg

Høst med masse innhold

Høsten fortsatte og snart var det ikke blader igjen på trærne.

Det var tid for flyndrefiske. Det var mange turer i nærområdet her. Masse skrubbe, noen rødspetter og to nye gøye arter, nemlig lomre og fløyfisk.

Hver helg de siste månedene ble agnet pakket i sekkene og vi satt oss på bussene til fiskeplassene. Masse spennende fisk ble dratt opp. Sikkert 20-30 skrubber, masse lange, litt brosme og noen mer spennende fisker som blåkjeft, paddetorsk og ålekvabbe.

Nå de siste to ukene har vi jaktet juletorsken.

Det har blitt to torsker, mange skrubber, mange sei, mange lyr og mange sjøørreter. Vi har funnet en godplass etter torsk. Nå blir det en del fiske framover, tross kulden. Både i sjø og etter røyen.

DSC_0039.jpg

Fløy fisk på 64 gram

DSC_0059.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0094.jpg

DSCF1419-1.jpg

DSCF1429.jpg

DSCF1436.jpg

IMG_9644.jpg

IMG_9648.jpg

DSCF1472.jpg

DSCF1473.jpg

DSCF1487.jpg

DSCF1490.jpg

DSCF1498.jpg

DSCF1502.jpg

DSCF1504.jpg

DSCF1512.jpg

31585_127282970760671_1335834522_n.jpg

DSCF1589.jpg

DSCF1594.jpg

DSCF1601.jpg

Bra år alt i alt!

Nå har jeg tatt med noe av året. Håper dere likte det!

Fisking er en veldig givende sport!

Hvor mye fisk jeg har fått i år har jeg ikke peiling på, men kanskje tusen? Jeg er ikke helt sikker, men jeg har fått over 500 ørreter. Når en får 30-40 fisk hver dag går det fort i svingene. Makrellen teller fort opp og ikke minst når hvittingen biter.

Året i tall:

Største fisk: 15,8 kg, sei i Mjølsvik, Sogn

Største fisk ferskvann: Gjedde 7,2 kg

Største ørret: 1,1 kg, hemmelig vann

Nye arter 2012: Fjesing, Abbor, Gjedde, Lomre, Hågjel, Ålekvabbe, Blåkjeft, Gressgylt, Karuss, Paddetorsk, Svartkuting, Tangkvabbe, Vanig fløyfisk og Ørekyte. Totalt 15 nye arter i år.

Vektrekorder i år: Fjesing 390g, Abbor 260g, Gjedde 7200g, Lomre 230g, Hågjel 640g, Ålekvabbe 26g, Ulke 380g, Blåkjeft 300g, Gressgylt 60g, Karuss 80g, Paddetorsk 140g, Svartkutling, Tangkvabbe 35g, Vanlig fløyfisk 66g, Ørekyte, Sei 15600g, Skrubbe 1200g, Laks 3700g, Sandflyndre 1100g, Lange 4800g, Taggmakrell 1080g, Knurr 790g.

Her er noen videoer fra i år også!

http://www.youtube.com/watch?v=qj1bVsXDg-8

http://www.youtube.com/watch?v=wkqiUbekllo

Takk for et innholdsrikt år!

Nå gleder jeg meg til neste år.

Skitt fiske neste år også!

Endret av emilengø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodjob:

Du minner meg om ein ung utgave av meg skjølv. Berre at du starta endå tidlegare, får meir fisk, større fisk og beire fisk! :)

(Ja, og eg kan vel strengt tatt ikkje skryte på meg å drive med politikk heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.