Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med service/reklamasjon hos skittfiske?


ollien
 Share

Recommended Posts

Hei

Lurer på hvilke erfaringer dere har angående reklamasjon og generell service fra skittfiske?

Jeg reklamerte på en nesten ny stang, brukt kun 3 turer og i alt 5-6 timer. En times tid ut i siste turen føltes plutselig et utkast litt rart, sveivet inn og inspiserte stanga. Så ikke noe åpenbart galt. Ved neste utkast knakk/splintret stanga.

I dag fikk jeg beskjed fra skittfiske om at de ikke kunne godta denne som reklamasjon fordi det var en tydelig skade der stanga var knekt. Vel ... Stanga er jo knekt! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de kan skille en skade på bruddstedet fra det som skyldes bruddet eller påfølgende separasjon av delene som måtte gjøres for å kunne transportere stanga. Det blir helt meningsløst.

Jeg kan overhodet ikke se at stanga skal ha vært misbrukt på noe som helst slags måte, så jeg blir veldig irritert...

Så, hvilke erfaringer har dere? Er jeg urimelig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å svare 1. spørsmål : Det finnes få bedrifter som gir bedre service og svar på reklamasjoner :) Forhandlere har aldri noe å tape ved å reklamere videre til evt. leverandører

Videre : Om 1 stang er feil produsert , noe som skjer yterst skjeldent nå om dagen...vel, da skjer evt, brudd ved 1. gangs bruk og ikke etter 3 turer. Kan det har vært noe uheldige hendelser som du eller selgeren selv ikke kjenner til frem til stanga knakk ?

Til slutt : Hvilke stang - type-pris kastevekt ?

Edit : Knekk kan tyde på produksjonfeil ( skjer som regel ved 1. gangs bruk- tur)- Splintring derimot tyder på klem skade eller før høyt brukt kastevekt i forhold til hva stanga klarer eller er klasifisert til. Bare til info

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å svare 1. spørsmål : Det finnes få bedrifter som gir bedre service og svar på reklamasjoner :) Forhandlere har aldri noe å tape ved å reklamere videre til evt. leverandører

Videre : Om 1 stang er feil produsert , noe som skjer yterst skjeldent nå om dagen...vel, da skjer evt, brudd ved 1. gangs bruk og ikke etter 3 turer. Kan det har vært noe uheldige hendelser som du eller selgeren selv ikke kjenner til frem til stanga knakk ?

Til slutt : Hvilke stang - type ?

Hei! Godt og høre det er skikkelige folk i alle fall :)

Det er snakk om en Daiwa Exceler Trout 12,8 fot. 5-20g.

Man kan aldri gardere seg for at noe uheldig har skjedd med stanga selvsagt, men sjansene er minimale. Var stanga påført en form for skade ville jeg sett det når jeg satte den sammen eller når jeg inspiserte den.

Og det stemmer sikkert at få stenger produseres med feil nå tildags. Det jeg ikke er enig i er at feilen nødvendigvis viser seg umiddelbart. En stang kan fint være svekket fra fabrikken på en slik måte at den gir seg etter litt tid (her snakket vi noen timer) og ikke umiddlerbart knekker rett av.

Men jeg får se hva som skjer videre og hva de har å si.

EDIT Registrerer at Xplorer1 har relativt sterke bånd knyttet mot skittfiske. Ikke at jeg har noen grunn til å betvile hans erfaringer, men synes det er relavant informasjon. Tar gjerne flere tilbakemeldinger fra andre, gode som dårlige.

Endret av ollien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt og høre det er skikkelige folk i alle fall :)

Det er snakk om en Daiwa Exceler Trout 12,8 fot. 5-20g.

Man kan aldri gardere seg for at noe uheldig har skjedd med stanga selvsagt, men sjansene er minimale. Var stanga påført en form for skade ville jeg sett det når jeg satte den sammen eller når jeg inspiserte den.

Og det stemmer sikkert at få stenger produseres med feil nå tildags. Det jeg ikke er enig i er at feilen nødvendigvis viser seg umiddelbart. En stang kan fint være svekket fra fabrikken på en slik måte at den gir seg etter litt tid (her snakket vi noen timer) og ikke umiddlerbart knekker rett av.

Men jeg får se hva som skjer videre og hva de har å si.

EDIT Registrerer at Xplorer1 har relativt sterke bånd knyttet mot skittfiske. Ikke at jeg har noen grunn til å betvile hans erfaringer, men synes det er relavant informasjon. Tar gjerne flere tilbakemeldinger fra andre, gode som dårlige.

:) Jeg har sterke bånd til de fleste som driver innen fiske grunnet yrke , og uttaler meg alltid objektivt ( friheten av å ikke være ansatt hos noen)) selv om det til tiders går utover meg selv , derfor svarer jeg slik jeg gjorde og fordi jeg vet hvordan "gutta fra Skittfiske" setter pris på sine kunder :) Disse gutter er forresten slik som oss, bare fiskere som ønsker fornøyde fiskere.

Hadde tenkt å tipse deg videre om du ikke får napp hos skittfiske, og det gjør jeg uansett. Ta kontakt med produktansvarlig fra Sølvkroken ( Leverandør av Daiwa) Hils fra meg og saken løser seg :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har sterke bånd til de fleste som driver innen fiske grunnet yrke , og uttaler meg alltid objektivt ( friheten av å ikke være ansatt hos noen)) selv om det til tiders går utover meg selv , derfor svarer jeg slik jeg gjorde og fordi jeg vet hvordan "gutta fra Skittfiske" setter pris på sine kunder :) Disse gutter er forresten slik som oss, bare fiskere som ønsker fornøyde fiskere.

Hadde tenkt å tipse deg videre om du ikke får napp hos skittfiske, og det gjør jeg uansett. Ta kontakt med produktansvarlig fra Sølvkroken ( Leverandør av Daiwa) Hils fra meg og saken løser seg :)

Hehe :) Det var ikke personlig ment, og som sagt så har jeg ikke noen grunn til å mistro dine erfaringer. Men hvilke erfaringer man gjør kan jo fort være påvirket av hvilket forhold man har til dem det gjelder. Når det er sagt så ser det jo ut til at folk stort sett er samstemte i at skittfiske er et bra sted å handle, så da skal jeg ikke la denne episoden dømme dem uansett hva som evt kommer ut av det.

Men ble ganske frustrert, for en flunke ny stang skal ikke bare knekke. Og jeg er ikke av typen som forsøker å lure til meg fordeler ved feks falsk reklamasjon, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kan skjønne at den kan ha blitt skadet i min besittelse.

Skal høre med Sølvkroken hvis ting ikke ordner seg, men det blir jo ord mot ord uansett ... Uansett, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bilde av bruddet? Hvor på stangen kom bruddet?

Som Xplorer1 sier, så har skittfiske ingen interesse av å forsøke å lure deg og et brudd som følge av produksjonsfeil kommer SOM REGEL i løpet av noen få kast. Men ingen regel uten unntak, feks vil en skade i toppen av stangen normalt gi et brudd ganske fort, mens en skade nærmere håndtaket først vil føre til brudd når stangen belastes i det området. (Toppen belastes i hvert kast, bunndelen sjeldnere.) Samtidig er veggene i stangemnet tynnere mot toppen enn i bunndelen, noe som selvfølgelig gjør at en liten svakhet i toppen får langt større konsekvens enn en liten svakhet i bunndelen. Derav mitt spørsmål om hvor på stangen bruddet oppstod.

I teorien vil du kunne se på bruddet om det er forårsaket av en trykkskade i form av flising ved bruddet. En svakhet i produksjonen vil normalt gi et rent brudd uten flising. Derav mitt spørsmål om bilde av bruddet.

Selv ved flising kan det være en reklamasjon. Hvis stangen har en trykkskade som har oppstått FØR kjøp, vil du ha et brudd med fliser men en gyldig reklamasjon uansett. Dette blir fort ord mot ord dog, men dagens stenger solgt i tube rett fra lager bør ha minimal sannsynlighet for transportskader. En stang lagret i kun et stangtrekk er naturlig nok mer utsatt.

Moralen er at man bør teste stangen i kjøpsøyeblikket eller rett etter. Belast stangen opp mot sitt maksimale, så vil en eventuell feil komme med en gang. Da slipper man diskusjoner i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet endel fra skittfiske, aldri hatt noe problemer med reklamasjon.

En uheldig ting som skjer, med jevne mellomrom mangler ting fra bestillingen. (spesielt om du bestiller litt flere ting)

Dette ordner seg uten problem hver gang, men det føles litt rart når du skal si ifra.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Skittfiske er løsningsorienterte og smidige når det gjelder reklamasjon eller uregelmessigheter ved bestillingen. De ringer og gir beskjed om det blir forsinkelser i leveringen og de tilbyr alternative godtgjørelser når en feil har blitt gjort.

Jeg kjøpte en Fjellreven-bukse som ble levert en størrelse større enn bestilt. Jeg sendte mail og ga beskjed. Ble oppringt og fikk tilbud om å sende buksa tilbake og få ny i riktig størrelse, eller få tilsendt et Fjellreven-belte gratis. Etter en hyggelig telefonsamtale endte det med at jeg fikk buksa i riktig størrelse OG et gratis Fjellreven-belte.

Av andre nettbutikker for fiskeutstyr har jeg litt mer blandet erfaring. Mye surr og rot, samt uforutsigbar leveringstid på lagervare.

En ting er hvertfall sikkert, vi må ikke slutte å gi tilbakemelding til butikk og/eller leverandør når vi mener noe er feil. Det kan føles ubehagelig, men er det eneste riktige for alle parter.

Forbrukermakt. :showoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig sluken har slått borti stanga.

Men kjøper man stenger som står i stativ slik at alle

kunder kan kjenne på dem, så er det lurt å ta full flex før du roterer

stanga rundt. Knekker den ikke da, så burde de fleste feil være avdekket.

Knekker man ofte stenger burde man gå litt i seg selv.

De fleste ulykker starter ofte med: "Jeg skulle bare.........."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle!

Skittfiske tok det videre til leverandør, og reklamasjonen ble avvist der også. Fikk et bilde av skaden der det visstnok er noen hakk som tyder på slag/klemskade.

Jeg ser noe som kan være de hakkene, men de ser jo så ille ut at jeg ikke kan fatte at noe slikt skal ha oppstådd uten at jeg har lagt merke til det. De var i alle fall ikke der når fiskedagen startet. Det som KAN ha skjedd er det som en her nevnte angående om sluken kan ha slått i et kast eller to før, feks hvis jeg nappet den løs fra noe tang inn mot land - da kan jo sluken komme susende selv om man ikke bruker mye kraft.

Men, men ... Får la det være en lekse. Og skulle jeg få en skade senere så får jeg passe på å forsøke å ikke gjøre noe med bruddstedet - problemet er jo at stanga skal i bil og sånt ...

Skittfiske har tibudt god pris på ny stang, evt forsøke å få tak i den ødelagte delen så rimelig som mulig. Det er vel bra det, og når skuffelsen har lagt seg kan det til og med hende jeg synes det er kjempeservice :) Har troa på at de gjør så godt de kan i alle fall, og ikke er vriene kun på pur f... som noen av og til later til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg opplevde idag marerittet, jeg knakk en helt ny stang ved 3!! utkast både i øvre stangdelen og nedre stangdelen. Skittfiske gav meg beskjed om at de ikke tror på meg, fordi dette må være bunnapp eller feil slukstørrelse Hadde flere vitner på det, og alle sa det måtte være produksjonsfeil, (Stangen skal tåle 50 gram sluker, og jeg brukte en 32 gram møresilda på en Shimano Beastmaster DX stang). Videre sa skittfiske nochelangt: "Du jo sende inn stanga om du vil også kan vi se på den".

Må jeg selv betale frakten på en reklamsjonssak, har dem ikke noe skjema man må fylle ut etc? Hva gjør jeg når en splitter ny stang knekker og jeg ikke blir trodd :( :(

Er så sykt skuffa nå at jeg vil skrike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes rett og slett merkelig ut. Skitt Fiske er ikke av de som bruker å sette seg på bakbeina. Jeg har opplevd meget god kundebehandling ved reklamasjon. Og saker som ikke er reklamasjon. Jeg knakk ene stanga mi jeg og. helt ny stang. Men det var min egen feil. Og jeg sa også dette til dem. Da lurte jeg på om de kunne selge ny stang tupp. Jeg fikk da tilbud om å kjøpe en ny stang med 50% avslag.

Synes jeg leser om forferdelig mye svikt i Beastmaster stenger for tiden. Skremmende utvikling.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder av bruddene og send på mail... Det er ganske lett å se om bruddet kommer av knusningsskader eller ei. Problemet ditt dukker opp hvis det er knusningsskader og du ikke kan sannsynliggjøre at skaden var der da du fikk stangen.

Det er helt vanlig at du må dekke frakt til leverandør ved reklamasjon, du har ikke krav på å få dette dekket.

Hvis du ikke blir trodd er neste steg:

http://www.forbrukerradet.no/klage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle reklamere på ei Shimano snelle, så sendte de fraktseddel på mail til meg. Så påløp ingen kostnad der. Shimano Norge fant ingen feil, smurte opp snella og returnerte den. med engang jeg fikk den tilbake merket jeg at problemet vedvarte. Jeg ringte da Skitt Fiske. Og de sendte en ny snelle samme dag. Sammen med ny fraktseddel til den gamle snella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte bildene til skittfiske, hvordan laster jeg opp bilder her egentlig?
Svaret til skittfiske:

"Hei,

Du må gjerne sende meg stanga, men at en stang knekker på 2 plasser i kast.. det høres mer ut som ett bunn-napp eller alt for tung sluk."

Ikke noe der om fraktseddel :(.... må jeg kreve det av dem uff for et knot altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med dem ang fraktseddel. Bare et praktisk spm, når det gjelder garanti og reklamsjon på shimano stenger, er det slik at skulle jeg måtte gå til forbrukerrådet og vinne, vil jeg da få pengene tilbake eller en ny identisk stang? Eller kan man f.eks be om å få kjøpe et annet merke?

Sikkert idiotiske spm jeg har, men fint med input, har ikke vært i lignende situasjon før, og håper ingen andre kommer i en slik heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok identisk stang, ettersom det går på produsent og ikke utsalgssted. Om de ikke godkjenner reklamasjonen, så kan du også høre med Skitt Fiske om de kan komme med et godt tilbud på annen stang. F.eks Lawson Northern Light 11" 10-50g. Er du heldig så får du denne til 449,-.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.