Gå til innhold
Fiskersiden

Martnic
 Share

Recommended Posts

Hei! Reiser Mistra på søndag og blir der frem til torsdag. Hvordan er den nå? Noen som har tatt noe?

Er det noen andre steder jeg burde prøve? :rolleyes2:

Alle råd og informasjon tas imot med STOR takk :rofl:

Mvh martnic

Endret av Martnic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Etter det jeg kan se ut fra vannstandsrapporten er Mistra nå ca en halvmeter over sommernormalen. Men kan funke allikevel. Med mark bør du kunne lure noen fisk så lenge ikke vannet er brunt, men regner med det er klart nå. Det har blitt tatt en ørret på 3,3 kg i denne elva for ikke så lenge sia, men er nok bedre når man kommer til august.

Veit ikke hvilken vei du skal kjøre, eller hvor du kommer fra, men kjører du til Åkrestrømmen fra Koppang sia av Storsjøen bør du så absolutt prøve Glomma(PM for tips til fiskeplasser), hvis vannstanden er noenlunde grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Mistra er en vidunderlig lille elv med stort fald på over store dele af hele elven, men der findes pools hvor man kan fiske med flue, men de er spredt og kræver at man er villig til at gå, endda meget langt, på det nedre og midter stykke, men har man først fundet en pool, kan den være yders givende, af grov ørred, som udnytter strømmen til sin fordel, 100%. - Dette stræk bør fiskes med grovere grej og ikke under #5 - mistede, så sent som i 2015, flere grove ørreder i disse pools, upåagtet af forfangsspidsen var op til 0,31

Hvis man kører over ved "Åkerstrømmen", hvor man også kan købe fiskekort til elven, og fortsætter ud af Engerdalsvejen (rute 217) ca 15 kilometer, kommer der en privat betalingsvej på venstre hånd, som man kører ud til enden af (ca 5 - 6 kilometer) har man små 3 kilometer fantastisk strømmende fluevand, hvor der kan fiskes både med vådflue, og tørflue, hvis der er klækninger.

Året 2015 gav på dette stræk ørred op til 64 cm, en yders værdig modstander, på 0,25 spids, og en klassisk vådflue (vejret var koldt og fugtigt) men strækket har før, i varmere somre budt på godt natfiskeri, med tørflue

37896_105307472858080_2618700_n.jpg

11201183_1129724713749679_2043739754802280793_n.jpg

11709724_1083980941657390_2753865207080856977_o.jpg

12140776_1145730348815782_1494430043834178767_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Mark Troels Oddersborg said:

Mistra er en vidunderlig lille elv med stort fald på over store dele af hele elven, men der findes pools hvor man kan fiske med flue, men de er spredt og kræver at man er villig til at gå, endda meget langt, på det nedre og midter stykke, men har man først fundet en pool, kan den være yders givende, af grov ørred, som udnytter strømmen til sin fordel, 100%. - Dette stræk bør fiskes med grovere grej og ikke under #5 - mistede, så sent som i 2015, flere grove ørreder i disse pools, upåagtet af forfangsspidsen var op til 0,31

Hei,
Fisker du gjennom hele sesongen fra mai til september? Jeg har ikke fisket Mistra, ennå, men hører at man gjerne kan vente med å reise dit til august/september. Det er kanskje noen bra perioder før dette også? Jeg fisker mest spinnfiske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

jeg fisker i Norge i ugerne 27 - 30, alt efter hvordan vår-flommen har været. Spinfiske kender jeg (desværre) intet til, da jeg er næsten 100% fluefisker

senere på sesongen kan jeg ikke udtale mig om, men vandstanden er SOM REGLEN lavere i august og først i septemper, og derfor er der nok flere steder der er fiskbare end tidligt, men som jeg skrev, kræver det gode ben, og en masse tålmodighed - du kan selvfølgelig fisker der hvor alle andre fisker, men vil du havde de rigtigt god fisk i tale, er det bare at snøre støvlerne og begynde at gå - tag eventuelt fjelvandreudstyr med og bo ved elven, områderne uden for alfavej, er utrolige smukke, og næsten 100% uforstyrrede (har selv set spor efter ulv, på en sådan tur) og ørrederne er slet ikke så sky disse steder

Kig efter bilen, på billedet, og sæt en seddel i vinduesviskeren, så kan vi snakkes

265552_181802971875196_4825697_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.