Gå til innhold
Fiskersiden

Fortsatt trygg is på løgnin?


Cassius
 Share

Recommended Posts

Hei

Har planer om tur oppover til løgninfjorden på lørdag og fiske søndag-tirsdag.

Da hadde det vært veldig greit å vite om isen fortsatt er trygg? Om den er trygg så regner jeg ikke med at det er fare for uttrygg is slik som været er meldt framover.

Noen som også vet hvor langt ut det er trygt?

Krysser fingrene for fortsatt fin is. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna er spennende, skal sjøl oppover torsdag om ei drøy uke og forhåpentligvis fiske på isen fredag og lørdag. Hjelper deg å krysse fingra Cassius!

Krysser fingre og tær! Kan sende deg isstatus og fangstrapport om det blir noen tur på oss som skal oppover.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingenting spennende. 3skater,lange, øyepål i bøtter og spann samt strømsild og de vanlige artene..ble tatt en liten spiss av noen fra Grong VGS da vi kom. Gjenfangst fra før NM faktisk. Isen var ca 25-30cm. Ville ikke beveget meg noe lenger ut enn høyspenten. Vi var ute ved "dyphølen" på 60 meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær! Kan sende deg isstatus og fangstrapport om det blir noen tur på oss som skal oppover.. :P

Det tar jeg hjerteligst i mot!

Fikk ingenting spennende. 3skater,lange, øyepål i bøtter og spann samt strømsild og de vanlige artene..ble tatt en liten spiss av noen fra Grong VGS da vi kom. Gjenfangst fra før NM faktisk. Isen var ca 25-30cm. Ville ikke beveget meg noe lenger ut enn høyspenten. Vi var ute ved "dyphølen" på 60 meter

Du som kan detta: Hvilke dybder er mest sannsynlig å treffe på skata for en som gjerne vil ha nytt kryss på lista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der søndag og idag. Rundt 15-20cm uti vika. Ved høyspentledningene er det nærmere 10. Regnet idag er ikke helt gunstig, men fra onsdag blir det jo minus grader igjen. så tror det er trygt litt framover hvertfall

Skal du fiske i morra også eller? Og åssen har fangstene vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske i morra også eller? Og åssen har fangstene vært?

Kjører halvdag i morgen før vi reiser hjem. Fisket har vært ganske bra. Været sugde idag, men fikk trua opp en del fisk for det.

Totalt 8 piggskater + 1 feilkroka. Ikke de største. Fra 500g - 3500g ca. Ellers har vi fått torsk, hyse, hvitting, sypike, øyepål, knurr, strømsild, makrell, sjøørret og lysing. Hvis du trenger litt tips om de forskjellige artene så får du bare sende en pm. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører halvdag i morgen før vi reiser hjem. Fisket har vært ganske bra. Været sugde idag, men fikk trua opp en del fisk for det.

Totalt 8 piggskater + 1 feilkroka. Ikke de største. Fra 500g - 3500g ca. Ellers har vi fått torsk, hyse, hvitting, sypike, øyepål, knurr, strømsild, makrell, sjøørret og lysing. Hvis du trenger litt tips om de forskjellige artene så får du bare sende en pm. :P

Takk for service! Tror dog jeg skal ha tålelig koll på opplegget etter litt lesing rundtom nå, også skal jeg henge på noen karer som har noen turer i beltet. Målet er dissa flate med lang hale, men også strømsild vil være ny art med ditto 'gutsing'. Resten er det ærlig talt ikke så nøye med. Har noen skatetakkels og sabikihekler ferdig bindi opp, så er det bare å satse på at isen holder og fisken er bitevillig. Skulle det dukke opp noe hører du fra meg.

Og grattis med fine fangster selvfølgelig!

Endret av havtryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Tror dog jeg skal ha tålelig koll på opplegget etter litt lesing rundtom nå, også skal jeg henge på noen karer som har noen turer i beltet. Målet er dissa flate med lang hale, men også strømsild vil være ny art med ditto 'gutsing'. Resten er det ærlig talt ikke så nøye med. Har noen skatetakkels og sabikihekler ferdig bindi opp, så er det bare å satse på at isen holder og fisken er bitevillig. Skulle det dukke opp noe hører du fra meg.

Sats på strømsild! Alt funker, men strømsild funker klart best. Knurr får vi ikke en dritt på og den får også ligge lengst før slimålen tar den. Men fikk opp en skate som gulpet opp en knurr så det bør jo funke. Ellers er det lurt med hyppige agnsjekk på skatestengene. Slimålen ribber fort. Ville nesten sjekket hvert 15-20min. Så det setter sine begrensinger for antall stenger man setter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.