Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva eller Drammenselva?


Otanb
 Share

Recommended Posts

Trenger hjelp til å velge mellom Lier eller Drammenselva! Har aldri fisket i noen disse elvene før, men mine foreldre og samboer har lovet meg sesongkort i en av disse:)

Fisker mest med sluk/spinner/wobbler/softbait.

I hvilken av elvene er det størst sjangs for fangst tror dere?

Noen som har noen gode tips til en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet!

Først, hva er det du vil fiske, er det slik å forstå at det gjelder laks/sjøørret?

Nedre deler av Dr.elva er det jo fritt fiske og masse arter.

Når det gjelder fiske etter laks/sø så er jo elvene vidt forskjellige. Hellefossen i Hokksund hvor mesteparten av laksefiske i Dr.elva er stor, stri og det er tungt fiske med grovt utstyr etter stor laks.

Lierelva derimot er liten elv hvor det er friline fiske med mark og små spinnere og wobblere etter fisk med snittvekt på rundt kiloen med innslag av større.

I lierelva er det fritt fram å kjøpe årskort, feks. hos Noroco i Drammen. I Hellefossen er det spesielle kriterier for å få årskort så her vil det nok være snakk om døgnkort.

Søk litt på "lierelva" i forumet så finner du noen rapporter fra meg, så får du litt inntrykk av elva. På Lier kommune sine nettsider finner du kart over fiskeplasser, anbefales!

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian

De 150 årskortene som ble solgt i Lierelva i år ble sannsynligvis revet bort ved grøttetdammen i løpet av noen få timer i ettermiddag/kveld men døgnkort er det mulig å få hele sesongen til 300kr(100 i pant) .

Skitt fiske

Oi, se der ja (kikket på nettsiden til foreningen) det var nytt for året.

Da blir det vel første året uten årskort på meg på mange år.

Skjønner det jo også, har blitt mange flere fiskere de siste årene. Før møtte man jo kunne de samme fjesene i elva hvert år på sine faste plassert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.