Gå til innhold
Fiskersiden

Beste områder i Mjøsa.


KennB
 Share

Recommended Posts

Hei.

Har tenkt til å fiske i Mjøsa, siden Skumsjøen ikke har nok variasjon av fisk, og jeg lurer på hvilke deler av Mjøsa der det er størst sjanse for fisk.

Jeg fisket med vennen min nær Kapp og fikk en stor Karuss og ei middels gjedde etter mindre enn ti kast. Vi ser etter områder med mye gjedde, lake, mjøsørret eller annen fisk.

Hvis dere har noen anbefalinger for kroker så hadde det vært bra. Har gjeddewobblere og sivsluker, så det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke bilde, vi hadde en bok med bilder av ferskvannsfisker som viste at det var en karuss. Tydeligvis veldig sjelden. Vi hadde aldri sett eller hørt om karuss i Mjøsa før. Vi trodde først at det var en Brasme

Endret av KennB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en vanlig blank kobber-farget sluk. 12g vanlig størrelse. Fått mange fisk med den, for det meste abbor. Skal prøve å fange en karuss til, men sjansen er nok liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så måtte den vært feilkroket.. karuss bunnmeites med mais, maggot, mark, pellets, brød på bunn eller stalkes på overflaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.