Gå til innhold
Fiskersiden

Pigghåfestivalen 2014


Area
 Share

Recommended Posts

Hei !

Må ha min årlige tråd for å få meg en oppdatering på fisket i Holmetsrand...

Det nærmer seg Pigghåfestivalen 2014. Den 01 november er det klart for årets siste konkurranse i Norgescupen i havfiske.

Noen som har noen rapporter på fisket ? Hvitting, Hyse eller Storsei :)

Regner med at havfiskeklubbene fra Holmestrand, Botne og Oslo har noe info ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ligget på litt over 40cm,og det er jo ikke store greiene.

Folk som fisker langs bryggene har dratt opp tusenvis av disse 15cm seiene,hehe

En arbeidskamerat fikk forresten en sjøørret på 6kg på søndag.

Den var ikke mye å dra på land så det ut til......selvom det er en annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botne hk hadde klubbtur i dag. Og det hvar mye fisk men mye småfisk sei mellom 33-44cm og hvitting på 30cm

Største fisk i dag hvar en sei på 3.5 kg. Vi har minstemål 45cm på torsk og sei. Og 35cm hvitting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botne hk hadde klubbtur i dag. Og det hvar mye fisk men mye småfisk sei mellom 33-44cm og hvitting på 30cm

Største fisk i dag hvar en sei på 3.5 kg. Vi har minstemål 45cm på torsk og sei. Og 35cm hvitting

Hvordan er det med Makrell ? Ble det tatt noen ? Sild er jo noe værre å få over 32 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med årets siste konkurranse , Are ?

Ikke noe jeg vil skrive hjem om Martin..... Var på en båt som fant lite fisk.... lå på 3,5 - 0 kg ..... Vi gikk som eneste båt i en annen retning enn de andre og måtte betale for det.. Når vi kom inn igjen til de andre var det gått 1,5 timer av fisketiden og alle hadde tomme kasser... Ikke noe greit utgangspunkt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt Happens !!

Jeg pleier selv å gå 2. retninger en de fleste , og alle om bord vinner. Man vinner ikke om man ikke tar risikoen , dog taper mann fra tid til annet :)

Edit : Latinsk -romersk ordtak : " Bær seieren med ydmykhet...Tolerer tapet med stolthet" men : Lær av tapet !! ;) Det er sluttresultatet som teller :)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble vel endel fisk på noen hvertfall. Vinneren,Tor Arne Rygh hadde vel oppunder 22kg fisk. Største fisken tror jeg var en torsk på 3,8kg.

Det var en begrensning på max 10 stk sei,så dette var bra fisket.

Vi i Botne hadde klubbtur idag,der hadde bestemann Knut Arne 20,04kg fisk. Han hadde også største fisken,en torsk på 2,70kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.