Gå til innhold
Fiskersiden

mål for 2015


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Fortsette artsjakten når tida tillater det og krysse 120 arter. Det betyr at jeg må få 5 av følgende: 5TTB, kystringbuk, spisshalet kutling, glasskutling, lagesild, håkjerring, stor havnål, tungevar, hvitskate, smørflyndre, svartskate, piggulke, sølvtorsk, skjeggtorsk, strandtangbrosme, nordlig tangbrosme og firetrådet tangbrosme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsette artsjakten når tida tillater det og krysse 120 arter. Det betyr at jeg må få 5 av følgende: 5TTB, kystringbuk, spisshalet kutling, glasskutling, lagesild, håkjerring, stor havnål, tungevar, hvitskate, smørflyndre, svartskate, piggulke, sølvtorsk, skjeggtorsk, strandtangbrosme, nordlig tangbrosme og firetrådet tangbrosme.

Det va ikkje værre. :D GL & HF!

Mål for 2015 :

- Feske av og til

så kan man håpe nokka rask dokke opp av sjøen av og til.

Har jo begynt på treningstudio. 100 i benken før 1.juli må jo være et vettig mål!+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2015

1.Nå 80 arter

2. Kveite

3. Lysing

4. Småflekket Rødhai

5. 5trådet Tangbrosme

6. Spisskate

7. Skolest

8. Perse på Piggvar (3,2kg gjeldende)

9. Ny allround pers (11kg)

10.Få minst 15 nye arter i ferskvann (østlandsturnee)

11. Gjennomføre minst en real satsing på Håkjerring i Hordaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mitt viktigaste mål med fiske över huvud taget är upplevelser och att njuta av livet. Ofta är det fantastiskt ute på havet även om fångsten inte blir så stor, men visst är det kul när man lyckas med fisket!

Vi har börjat en lite mer seriös satsning på trolling efter havsöring och lax här nere i Hanöbukten, vi tappade en lax på 7-8 kg idag när vi var ute. Så målet är ju klart att landa några rejäla laxar under säsongen, och att havsöringarna blir lite fler och lite större nu när vi fiskar på flera sätt.......

Skitfiske på er kamrater!! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hallo forum!

Her er mine mål for 2015, hverken hårete eller uoppnåelige:

1. Minst 5 nye arter (har nettopp begynt med målrettet artsfiske, håper på en del nye bekjentskap fra havet)

2. Begynne å ta med kaffe på fisketur

3. Forbedre sjøørretpersen

4. Fiske bedre, mere, hardere, lengre og generelt ha det skikkelig koselig med stanga i neven

5. Banne bedre, mere, hardere og lengre.

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo forum!

Her er mine mål for 2015, hverken hårete eller uoppnåelige:

1. Minst 5 nye arter (har nettopp begynt med målrettet artsfiske, håper på en del nye bekjentskap fra havet)

2. Begynne å ta med kaffe på fisketur

3. Forbedre sjøørretpersen

4. Fiske bedre, mere, hardere, lengre og generelt ha det skikkelig koselig med stanga i neven

5. Banne bedre, mere, hardere og lengre.

God påske!

Velkommen til forumet!

Vet ikke hvor mye som må til for å forbedre sjøørretpersen din, men du bor jo midt i et eldorado for stor sjøørret, håper vi får lese mange fine rapporter fra den kanten her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

Vet ikke hvor mye som må til for å forbedre sjøørretpersen din, men du bor jo midt i et eldorado for stor sjøørret, håper vi får lese mange fine rapporter fra den kanten her på forumet!

Tusen takk! Persen er på 1,5 kg (fra land), så en forbedring bør være innenfor rekkevidde. Satser på å legge ut noen (forhåpentligvis) innholdsrike fangstrapporter etterhvert ja :)

Endret av DanielB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Langesund LSFF topp 10 plassering

Kveite 10kg+

Ankre opp på 200m+ uten problemer.

Lange 20kg+

Sei 10kg+

Skrubbe fra båt.

Prøve å finne ut hva dette "NM i sportsfiske" greiene er, og hvordan det virker.

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kilo pluss Karpe er mitt mål i år, burde klare det.

Mål nr 2 er å komme meg mer ut med surfstanga, burde klare det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Langesund LSFF topp 10 plassering
  2. Kveite 10kg+
  3. Ankre opp på 200m+ uten problemer.
  4. Lange 20kg+
  5. Sei 10kg+
  6. Skrubbe fra båt.
  7. Prøve å finne ut hva dette "NM i sportsfiske" greiene er, og hvordan det virker.

Enig med punkt 7 B. Salte : NM i i sportsfiske er blitt mindre og mindre folkelig , og ikke minst mer nerdete. Sidene er blitt verre en noensine. Dog kan det hende at det er vi som er blitt dummere. Brukervennlige er de i hvertfall ikke !! kan hende er det er på tide å å ha brukerne i tankene...

At det tar helvetes lang tid å logge seg inn på , hjelper ikke heller noe særlig....

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med punkt 7 B. Salte : NM i i sportsfiske er blitt mindre og mindre folkelig , og ikke minst mer nerdete. Sidene er blitt verre en noensine. Dog kan det hende at det er vi som er blitt dummere. Brukervennlige er de i hvertfall ikke !! kan hende er det er på tide å å ha brukerne i tankene...

At det tar helvetes lang tid å logge seg inn på , hjelper ikke heller noe særlig....

Jeg bruker NM-sidene en god del og har ingen problemer med det du nevner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med punkt 7 B. Salte : NM i i sportsfiske er blitt mindre og mindre folkelig , og ikke minst mer nerdete. Sidene er blitt verre en noensine. Dog kan det hende at det er vi som er blitt dummere. Brukervennlige er de i hvertfall ikke !! kan hende er det er på tide å å ha brukerne i tankene...

At det tar helvetes lang tid å logge seg inn på , hjelper ikke heller noe særlig....

Setter pris på at hundrevis av timer med frivillig arbeid kulminerer ned til et sånt utsagn, tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Mitt punkt var ment som et genuint utsagn. Vet ikke noe om siden er god eller dårlig. Har ikke testet den. Det er vel en del av målet.

Generellt sett er konstruktiv kritikk veldig bra, men i kritikken over ser jeg veldig lite konstruktivt.

Pek på spesifikke ting, slik at de kan forbedres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.