Gå til innhold
Fiskersiden

Meitefiske i Tromsø


Joa123
 Share

Recommended Posts

Begynte i høst å studere i Tromsø og har nå (endelig) fått kystmeiteutstyret oppover. Er det noen som vet om noen greie områder for kystmeite i Tromsø-området? Som student har jeg ikke bil, og ser egentlig etter noe ganske nær. Er ikke noen veldig erfaren kystmeite, men ser etter noen gode muligheter her i Tromsø.

Mvh Joachim

Endret av Joa123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er kystmeite som er tingen og du er avhengig av buss, så kan jeg kun anbefale Rema-kaia. Faktisk usikker på om Kræmer-kaia enda eksisterer. Alternativt, Rieber-kaia i Tromsdalen. Fisker du kan få her er : Kloskate, torsk, hyse, sei, kveite, ulke + flyndrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråsteinbit er også en mulig fangst på Remakaia på våren / sommeren. Kveite er absolutt ikke usannsynlig, men da må man ha solid utstyr og en god plan for landing av fisken.


Har også hørt fra tidligere at det er gjort gode fangster fra Sørsjeteen, det er vel den lange moloen sør for sentrum. Der skal det være tatt kveite fra land.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Hva har vinden å si for strøm magnituden på Tromsdals-siden?. Hatt to fisketurer på Rema kaien de siste ukene. Blitt ett skateboard av brukbar størrelse. Stangen trives best med <100gr søkker slik at jeg er noe utsatt for sterk strøm, og vil helst planlegge fremtidige turer deretter.

Lurer også litt på hvilken fisk disse måsene er jager; småsei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.