Gå til innhold
Fiskersiden

Eggedal -Haglebu Ørretvann


Sindreandersen95
 Share

Recommended Posts

hei igjen, lurer på om noen har noen tips til bra vann å fiske etter ørret i Eggedal- Buskerud! og om det er gode bestander. skulle dratt til hemsedal, men hytten ble tatt, så da ble det eggedal, og der er jeg helt fersk! Send gjerne PM om infoen er litt hemmelig :) ser pp kartet at det er mye vann rundt om kring! har ikke tillgang til båt ( ved mindre det er leie)

og som sist vil dette bli dokumentert å Oppdatert så fort jeg har mulighet :)

Endret av Sindreandersen95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En fantastisk og minnerik tur på Haglebu. Helt klart et sted jeg drar tilbake til!
Norsk natur på sitt aller beste og en fisker´s paradis. flotte høstfarger og lite vind gjorde denne fisketuren til en av mine bedre turer!

kommer litt flere bilder senere.

Fangst:
850g.

900g.

1,1 kg.

400g.

1kg.

Steder:
Fiskeløysingen og Gamlesetervatn.

post-31522-0-30603300-1443383702_thumb.j

post-31522-0-87035200-1443383708_thumb.j

post-31522-0-24470300-1443383718_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Vakker høstnatur og fine ørreter - kan det bli bedre? :)

Nei du vet du hva, jeg tror jeg var vanvittig heldig med været mens jeg var der, vind stille, med noen drag innimellom. full sol, varmt, fine farger. nei du dæven. Det er jo som skrevet over, en av mine bedre turer. jeg har dog ikke hatt sååå mangt med turer (enda). Men denne turen blir nok på lista en god stund fremover av årene som går vil jeg tippe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt å gå fra parkeringssplass?

- Thomas

Hei Thomas! tja, kommer an på hva du ser på som langt. Langt er det ikke, men det tar tid, pga. stigning og myr. men følger man stien ( noe jeg ikke gjorde :thumbsdown: ) så tar det ikke så lang tid å gå. vi brukte vel 45 minutter med noen kaffi pauser på veien tilbake :) ( Da fulgte vi stien) send meg PM om du er keen på rute og sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med topp fangst. Har selv hytte på sørsida av skianlegge. Når vi har vært på fiske har vi som regel være på vestsiden av Haglebunatten (noe som ikke på langt nær har resultert i så fin fisk som du fikk) :D

Har aldri tenkt tanken å ta bilen ned til Eggedalområdet å gå opp der. Flotte bilder fra det som ser ut som en magisk tur.

Kunne gjerne sett hvilken rute du tok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med topp fangst. Har selv hytte på sørsida av skianlegge. Når vi har vært på fiske har vi som regel være på vestsiden av Haglebunatten (noe som ikke på langt nær har resultert i så fin fisk som du fikk) :D

Har aldri tenkt tanken å ta bilen ned til Eggedalområdet å gå opp der. Flotte bilder fra det som ser ut som en magisk tur.

Kunne gjerne sett hvilken rute du tok :)

punkt 9,10,11,12 potensielle fiskeplasser, hint hint :) hehe

der du parkerer bilen på punkt B i bilde 1, derifra går det en grusvei etter en bom, følg den litt bortover, til du ser en liten hytte på høyre hånd, skrens ned der og over elva, så går du skrått oppover, så treffer du stien, og derifra er det bare å rusle videre til du ser begge vanna :)

post-31522-0-73911000-1445297356_thumb.p

post-31522-0-61172800-1445297364_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg tok den største som vist på

bildet, med flue, fiska med ulike typer biller, husker dog ikke hvilken flue den beit på. Men dreiv å bandt en del der oppe, kan ha vært en sort bille med litt grønt i seg, ikkeno spesielt navn, da jeg binder fluer ut av egen fantasi, de andre ble tatt på spesiall spinner, kobber m røde prikker, samt en veldig uvanlig spinner i blått, fronten på spinneren er et ørrethode deretter etterfulgt av blå spinn :) Skal opp i helgen, oppdaterer søndag kveld :)

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.9.2016 at 4:17 PM, Mbw said:

Hei.. Kan jeg få spørre deg hva du fisket med? Har hytte på Tempelseter og vært på gammelsetervatnet men ikke fått så mye som ett napp :P 

Har hørt og lest at det skal gå noe stor fisk der! 

Over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.