Gå til innhold
Fiskersiden

Stimfiskene i fjæra


Lars Den Rare
 Share

Recommended Posts

Hei

Beskrivelsen stemmer bra på trepigga stingsild, men det kan også være annet. på sensommeren og høsten kan det være sildeyngel eller seiyngel. Sildeyngelen kjenner du igjen på at den svømmer på en litt "åleaktig" måte. Ikke så mye som en ål riktignok, men med en litt mer bølgeaktig bevegelse enn de to andre. Det kan også være tobis, men den er som regel i rask bevegelse hele tiden. Tipper det er stingsild i de fleste tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være veldig mye forskjellig. Diverse yngel som nevnt ovenfor, stingsild, diverse kutlinger (Tangkutling, glasskutling osv...). Det jeg ser oftest i stimer på grunt vann er tangkutling. Men som sagt, fang noen med håv og undersøk fiskene, eventuelt ta bilde og legg ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være veldig mye forskjellig. Diverse yngel som nevnt ovenfor, stingsild, diverse kutlinger (Tangkutling, glasskutling osv...). Det jeg ser oftest i stimer på grunt vann er tangkutling. Men som sagt, fang noen med håv og undersøk fiskene, eventuelt ta bilde og legg ut her :)

Har kjøpt meg noe mickrkroker så jeg hadde tenkt å prøve de. Latterlig vanskelig å få reke til å sitte på en krok i str. 22. Ser folk snakker om mickrokroker ned i str 32. Klarer ikke se for meg å få på reke på de. Tenkte å teste Gulp da jeg tenker denne har litt fastere konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.