Gå til innhold
Fiskersiden

Røye på Haugalandet?


Jan Olav Gabriel
 Share

Recommended Posts

Heisann alle sammen !

Har bare drevet med ferskvannsfiske siden i sommer, og har blitt en del ørreter.Men nå som vinteren er her, hadde det vært kjekt å fått røye og. Tips til fiskeplass, agn/sluk? Bor forresten på Karmøy, så rundt i området her hadde vært fint!

Mvh. gira nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggot blir vel det beste som er rimelig tilgjengelig. Blik, blinkelys(anbefales), krostr. nr 6-10. Prøv å finne på netttet om røyefiske ellers veldig langt å skrive. Det beste hadde vært hvis du hadde fått guiding spesielt hvis du har aldri vært der og aldri fisket røye før. Ang fiske plasser kan jeg skrive deg i PM.

Røye må du fiske sakte langs bunnen i dybde 15-25m, ikke som ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere vann på Haugalandet med røye. Bl.a. i Vigdarvatnet, Aksdalsvatnet, Nesevatnet (Sveio), Vatnakvamsvatnet (Vats) er det røye å kunne få. Jeg er ingen dreven røyefisker, men har fått et par på Haugalandet de siste årene både på isen og på stang. Du finner mye under etiketten "Røye" og "Isfiske" på bloggen min.

BTW så vet jeg at Frode på Salar Sportsfiske har inne et nytt, spennende røyeagn. Jeg vil prøve dette ved første anledning.

:)

Endret av Bjarne HS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.