Gå til innhold
Fiskersiden

sjøisfiske nær bergen?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Her ryr det jo inn med tips, takk.

Isboret mitt er på Birkeland, klar til bruk på topdalsfjorden. Jeg vet ikke om jeg har lyst å investere i ett nytt for en eller to turer. Tror jeg må gå for øks.

Eller sinkbøtte.

Hvis det plutselig blir veldig stille her, kan dere gå fra at isen ikke var trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg sjøis i byen under skyen er kort og godt mangelvare. Du må lengre nord eller sør og inn i enkelte fjordarmer før det er litt mer ferskvannslag. Isfisket en gang på Nordåsen på 90 tallet, kjørte faktisk moped med piggdekk ut til plassen. Siden dengang har jeg ikke våget meg utpå den heller tvilsomme snerken som har vært. Men mulig det blir en tur om dette fortsetter.

Endret av stranger79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur nedom og sjekke forholdene i dag, rapporterer tilbake. Skjoldabukten fryser rimelig raskt, og har levert bra med både lyr, sjø-ørret, fjøsfisk, torsk, flatfisk og ål da det var lovlig å fiske etter. Har blitt et par torsk på over meteren der i løpet av årene. Vet også det har blitt tatt lange på opp mot 9 kg lengre ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kjørt forbi Trengereidfjord i det siste? Den veien mot Os? Er det lagt is på fjorden? Står en isfiske tur på planen men har 0 peiling ang isforhold. Det viktigste er å vite om er det is i hele tatt. Ang trygghet jeg skal vurdere selv.

kanskje noe har kjørt gjennom Voss? Eller Skogseidvatnet?Er det noe is der på vannene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen som har kjørt forbi Trengereidfjord? De som sier at det er ingen trygge vann i Bergen området,sikkert,tenker at is skal være minst 20 cm tykk. Og delvis de er rett. For folk flest trygg is er 20 cm og tykkere, for oss isfiskere holder med tynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen som har kjørt forbi Trengereidfjord? De som sier at det er ingen trygge vann i Bergen området,sikkert,tenker at is skal være minst 20 cm tykk. Og delvis de er rett. For folk flest trygg is er 20 cm og tykkere, for oss isfiskere holder med tynnere

20cm på sjøis kan du jo kjøre tanks utpå om det er stål, nærmest.

Holder ofte med 6-7cm bare det er bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.