Gå til innhold
Fiskersiden

Kan fiske på fredag formiddag, hva bør jeg satse på?


scampern
 Share

Recommended Posts

Stemmer :)

Jeg har fiska fra land både innerst midtveis og ytterst i fjordene, men nå som sprengkulda har sluppet taker vil jeg ut i båten en tur.

Ikke fordi jeg tror jeg får mer fisk, men for da kommer jeg lettere til de plassene jeg har størst troa på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg holder meg innen ca 10 m fra land med mindre jeg skal fiske over noen skjær, badekar eller marbakker som ligger lengre ute.

Men nå jakter jo jeg mest sjøørret.


men jeg går nesten alltid av på noen gode holmer og fisker meg rundt og fyrer et bål om det er kaldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Til en middag med tunger så trenger du bare å fiske ca 100 kg rund torsk pr porsjon

Onde tunger sier noe slikt ja.....

Noe mer konkret ift hvordan jeg skal eventuelt få tak i 100 kg torsk? :)

Jeg er fritidsfisker på sørlandet. Pleier å sette et par Km med garn i slengen. Jeg pleier bare å ta vare på torsk over 3 kilo. Resten går ut i havet igjen som regel døde. Grunnen er at filetene av små torsk blir så stusselige til persetorsk. Send meg en PM så kanskje jeg kan legge til side noe av småtorsken. :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onde tunger sier noe slikt ja.....

Jeg er fritidsfisker på sørlandet. Pleier å sette et par Km med garn i slengen. Jeg pleier bare å ta vare på torsk over 3 kilo. Resten går ut i havet igjen som regel døde. Grunnen er at filetene av små torsk blir så stusselige til persetorsk. Send meg en PM så kanskje jeg kan legge til side noe av småtorsken. :lolu:

Håper dette er tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.