Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske rundt Balestrand


Cod Almighty
 Share

Recommended Posts

Hei, er det noen her kjenner området rundt Balestrand, Esefjorden, Dragsvik ? Jeg skal tilbringe litt tid der i begynnelsen av april, og også senere i sommer. Jeg kan fiske fra land, eller fra en liten båt, med agn eller pilk, og jeg har ikke noe imot en lang tur for å finne en god fiskeplass. Jeg bor i England, og det meste av mitt fiske er "kystmeite ', men jeg vet occasionaly fiske i elver med spinnere eller sluker. Kartet viser et par små elver som renner ut i Esefjorden, og noen vanner opp i de omkringliggende fjellene. Er det mulig å fiske i disse også?

Jeg ville være takknemlig for all informasjon, eller forslag på hvordan, hvor og når man skal fiske, rundt dette området.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei.

Jeg kjenner ikke så mye til fjellvann i dette området men har tilbrakt masse tid i fjorden.

Esefjorden er helt klart et hett tips - her er det rent vann med mye næring. Har inntrykk av det stort sett er sandbunn og mye flatfisk. Har både fått Piggvar og Kveite på 18-20 meters dyp rett innenfor Balestrand sentrum (på motsatt side av fjorden). Innerst i Esefjorden ved elvemunningen er en fin plass for SØ når det blir litt mørkere. Her kan man kaste fra land men anbefaler å ta med vadere, for her er det grunnt!

Ellers er alt fra Dragsvik og innover Fjærlandsfjoden interessant hvis man har båt og vil fiske på litt større dyp etter typ Lange og Brosme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Takk for informasjonen. Dessverre fikk jeg ikke mulighet til å fiske i april, men jeg kommer tilbake igjen i juni.

Esefjorden ser interessant, særlig de store flatfisk. Hvordan du fiske for de gjør? Vi får ikke mange kveite i Storbritannia, men fising for piggvar vil normalt innebære drivende over sandbanker, med en stor makrell stripe som agn, fisket nær bunnen. Vil at teknikken fungerer også i fjorden?

Jeg la ikke merke veldig mye tidevannsstrøm i fjorden, men kanskje det ikke er viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.