Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser på sotra


Bruvik
 Share

Recommended Posts

Hei, fisker en del uten å få spesielt mye, pleier og bruke pilker i størrelse 250-350gr og en rød gummimakk på 35-90 meters dyp. fisker i området rundt straume fra båt. har lyst å fange torsk, lange, brosme og litt lyr. Jeg vet at agnfiske er mest effektivt til spesielt lange og brosme, men er ikke så ofte jeg har tilgang til agn

Lurte på om noen kunne tipse med noen plasser som der det ikke er så voldsomt langt å kjøre med båten, da den ligger på foldnes/våge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør ut Foldnesvågen og ut i Hjeltefjorden og du er midt i paradis.

Foldnesvågen bør levere flatfisk av ymse slag. Prøv Latreviken og langs fjellveggen i retning Hjeltefjorden. Geitangerlandet er også et sted å prøve.

For øvrig er jeg enig med Peter, bruk agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør ut Foldnesvågen og ut i Hjeltefjorden og du er midt i paradis.

Foldnesvågen bør levere flatfisk av ymse slag. Prøv Latreviken og langs fjellveggen i retning Hjeltefjorden. Geitangerlandet er også et sted å prøve.

For øvrig er jeg enig med Peter, bruk agn.

Takk for svar

Latreviken har jeg fisket en del med siden det er et par hundre meter ifra der jeg har båten. får så og si ingenting der utenom pale på vei opp og ned. kunne du kanskje ha vist plassene hvor du mener det kan være verdt og prøve med geitangerlandet via gulesider sjøkartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.