Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpe Luktestoff


RuneE
 Share

Recommended Posts

Hvor får man kjøpt luktestoff som mange injiserer i fisken for og skape litt mer lukt.

Når man er tom for feit agn i frysen så lurer jeg om dette kunne vært tingen. og brukt sammen med torsk,sei lyr og slike andre fisker som man lett har tilgang til.

Kjøp reker for å få til mer duft , og la rekene være en stund i sammen med fisken. Ellers kan du også bruke tran eller havmusolje ( Virker kjempebra ). Torsk frarådes som agn . Blodig sei , lyr, øyepål ( reketrålene ) er bedre. Laue og krøkle funker også veldig bra til havs . Når det gjelder olje må du ikke glemme at olje flyter opp til overflate , og ikke skaper luftsporet horisontalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avkroken har noe greier: http://avkrokenfiske.no/catalogsearch/result/index/?limit=5&mode=list&q=ccm+oil

Olje er ikke vannløselig, og fisken lukter partikler oppløst i vann. Får du tak i blod som du moser sammen med reker og fiskekjøtt lager det et suverent spor av aminosyrer og andre godsaker som fisken garantert lukter! Å mose hel fisk og fryse mosen inne i buken på småfisk kan fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei. Noen som seriøst har testet Attraqua i saltvann, til torsk og eks kveite. Pilk og gummijigger? Gjør det en forskjell?

jeg vet at lukt, lys og lyd er tre faktorer som trigger fisk, og lukt er det viktigste. De mest erfarne konkurransefiskerne  blander jo opp en skikkelig gugge av hakket sild, makrell, krabbe og reker, dynket med tranolje eller lignende olje. Å ha med no slik på tur er krevende.

 Kan pulveret gjøre samme jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har testet attraqua spice Torsk seriøst, og samtlige turer har agnet med spice på gitt bedre uttelling enn det uten.

Om kveite kan jeg ikke si annet enn at de to jeg har fått i år har begge vært med spice på, så det skremmer dem ihvertfall ikke bort. (mao. har ikke nok statistisk grunnlag til å konkludere noe)

Det er en tendens til at det også virker på pilk og jigg, men mangler ennå data nok der og.

 

Det er nettopp det at det ikke er krevende som er den store fordelen. Bare en liten krydderboks i fiskeveska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.