Gå til innhold
Fiskersiden

Fangster 27-31.07.16 Fiske på Ulvøya - harpe eller spinning?


Flamethower1234
 Share

Recommended Posts

God kveld! Jeg (15) fisket på Holmenskjæret med faren min, men vi fikk desverre ingenting. I morgen tenkte jeg å dra ned til Ulvøya men lurer på om jeg burde fiske med harpe eller med spinning. Jeg kan egentlig ta med meg begge deler men samtidig tenker jeg det blir litt "mye" styr. Jeg er ute etter alle slags typer fisk. Om jeg får fisk eller ikke er noe jeg ikke bryr meg om. Får jeg ikke fisk drar jeg neste helg enkelt og greit :) Jeg vet det er litt tidlig men hvorfor ikke prøve?

Stor takk på forhånd!

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du skal fiske på Ulvøya eller Uløybruen, fra land eller med båt? Men på jeg har fisket mye på Ulvøybruen der kan du bruke både fiske med stang og harpe. Jeg pleier la fiskestange ligge i ro med agn på kroken og sluk i bånn gjerne fyll kroken litt meg agn, du kan få mye forskjellig fisk fra Ulvøybrua, og så bruker jeg harpen mens stanga ligger i ro, også har jeg på mye forskjellig alt fra svarte kroker, gummi makk i forskjellig farger osv.. jeg personlig foretrekker å alt fra makrellhekle, seihekle you nameit hele veien ned til bunn. Men jeg liker også spinnfiske fra brua har fått mye fine sjøørret,torsk,sei lyr horngjell , osv. Pleier å fiske med sluk 30-50 gram og jigg spesielt på savagegear sine sandeeel shad har jeg fisket mye torsk. Makrellen pleier som regel å komme på i midtden av juni i store stimer.

Skitt Fiske

Endret av ranajamshaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro ned i dag etter skolen (ferdig med lekser) og fisket med spinning under brua. Jeg fant ut at sluken min veier 39g. Jeg fikk desverre ingenting men det var gøy for det. I morgen tenkte jeg å fiske med harpe men lurer på hva slags agn jeg skal ta med? F.eks. småfisk, mais osv.. Jeg ser ikke poenget å fiske med sluk fra brua ettersom det er 15m ned og når det er litt vind tar stanga ganske mye tråd. Fisker heller nede med sluk hvis jeg skal bruke spinning. Og ja jeg tenker på brua fra land. Skrev dette svaret fort så vær litt OBS på skrivfeil :P Jeg sender deg et bilde med det jeg skal ta med i morgen hvis det blir fint vær.

Takk for svar!


har 3 stk jeg kan velge mellom. Hvilken av de er ser best ut og hva slags agn skal jeg bruke?

Uansett har jeg desverre fått en stor diagnose som heter fiskepsyken elns :P

..

EDIT: Den ene harpen hadde 5kroker, nr 2 20 og nr 3 6 ca. Jeg tar med meg nr 1 og nr 3 pga hvis jeg tar med med nr 2 vil det bli mye styr. Sjansen er selvfølgelig større for å få fisk da men også tidskrevende pga jeg må dra opp 20 kroker og hvis det bare er fisk på den ene så jah... Du vet^^ Da går hele dagen min ut på å løsne opp i knuter og annet tull.

post-31331-0-60354600-1461080401_thumb.j

post-31331-0-69378500-1461080421_thumb.j

post-31331-0-61334300-1461080482_thumb.j

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for seint tilbakemelding, har vært svært hektisk i de siste dagen på jobben. Ta med den harpen som er lettest å håndtere for deg, som agn kan du bruke brisling ,sild, reker eller makrell, er best selv etter makrell. Fisk mellom

3-6 meter under over vannoverflaten eller 1meter fra bunn, men husk å varier mye på fiske dybden. Jeg tror det er litt tidlig for makrell, men du kan få sild, horngjell, sjørret, sei og torsk. Fisk i forskjellige dybder og ikke ta større agn enn kroken. Du øker sjansen betraktelig for å få fisk når du har på agn som reker, sild/brisling og makrell, glem mais.

Skitt fiske.

Endret av ranajamshaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra^^ Jeg var der i går og fiska med de to harpene. Brukte småfish i boks som agn. Jeg fiska på bunnen så det sier litt at jeg ikke fikk fisk. Skal til Holmenskjæret å fiske med faren min i morgen. Tror jeg drar til Ulvøya på lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig mye vind på Holmenskjæret men vi fisket litt over en times tid. Det ble ikke noe fisk annet enn at fattern holdte på å få en en fisk som skal ha veid mellom 1 og 2kg men som løsnet uten at vi fikk se den. Regner med at vi drar til Ulvøya i morgen med nye sjanser.

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi fangst rapport dersom du får noe fra Ulvøybruen. Har lyst å prøve selv fra Ulvøya seinere, jeg tror det er kaldt i vannet for makrellen. Se på denne videoen under. jeg fikk veldig bra med makrell den dagen.

Når det gjelder tempraturen i vannet, så tror jeg det er slik at når det er varmt i vannet så er fisken nede, også motsatt når det er litt lavere tempratur i vannet.

Skitt Fiske.

Endret av ranajamshaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker du på bunden? Syntes stemmningen der nede var dårlig.. Var der for noen dager siden. Får prøve igjen i snart tenker jeg.

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrellen har jeg fått helt fra vannoverflaten og stort sett mellom 4-6m.

Silda har jeg fått stort sett ned i bunn. Idag fik vi 8 sild og en makrell på par timer bare, hadde vi stått der lengre tror jeg kunne hatt posene fulle av Makrell . Jeg så mega store Makrell stimer og Horngjell rett under vannoverflaten, men da sto jeg selvefølgelig på feil plass med harpen, typisk det. Så nå er det bare rive seg løs. Jeg skal ta et par ukers pause pga været da tempraturen komme til å falle fra imorgen og noe viktig ærend i utlandet ifm med jobb.

Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve i morgen da! Virker som fisken har kommet :) Burde få fisk med to harper :P På tide at det kommer folk der slik at stemmningen blir på 110%!

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i litt over 2 timer i dag sammen med 5 andre som var der uten å få en eneste fisk.. Dårlig lykke med fisk? :P Ingen av de andre som var der fikk noe heller...

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra Ulvøya brua. Jeg var der fra 08:30- 13:30. Klokken 09:45 ble snøret veldig "slakt/lett" og da skjønte jeg at jeg hadde fått fisk :P Et par timer senere får jeg napp igjen men da faller jo fisken ut i vannet igjen.. En annen ting var at tråden på den ene harpen klarte å ryke av en eller av grunn :P Jeg tror det var det at jeg ikke hadde noe mykt å dra harpen fram og tilbake på.

 

Fornøyd med en fisk^^

 

Neste tur ned dit blir onsdag etter skolen :D

post-31331-0-60646300-1463400898_thumb.p

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Makrell fangsten, senen blir veldig slitt over rekkverket til bruen, og bruk store 6/0 svart blanke enkelkrok med dem mister du garantert ikke fisken og på makrell funker dem som pokker. Jeg kjøpte disse krokene fra ebay, her er linken. Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/360907941511

Også laget jeg ca 6m ( med 6m dekker du alle vannlagene)lang makrell hekle med 0.80 nylon sene med ca 35 opphenger løkke så trer kroken du gjennom opphenger løkken slik at kroken peker utover det er veldig vikig. Jeg trer krokene først på nylon sene også lager jeg opphengerløkken slik får du bedre bevegelse på kroken.med med kroken, og hold mellomrom mellom hver ophengerløkke på ca:15cm

Slik lager du opphenger løkken.

https://youtu.be/N3cGhPWRJI0

Slik lager du opphenger løkken med kroken, det er den første knuten han viser som jeg pleier å bruke når jeg lager makrell heklen

https://youtu.be/4OTRxadycuQ

Nå er jef tilbake fra Dubai, jeg tenkte kansje ta en tur til Ulvøybruen førstkommende helg hvis været er grei. Jeg sender deg mitt mobil nr på pm. Så kan vi eventuelt møte der.

Endret av ranajamshaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice^^ Takk for svar. Får kjøpe meg nye kroker. Skal kjøpe meg en ny harpe på Europris.: Den ligger på 60kr^^ Fisker med to harper. Ellers fikk jeg begge fiskene fra bunnen. Jeg prøvde å fiske fra 4-6m med den ene harpen men gikk veldig fort ned til bunnen. Vi får se hva det blir i morgen. Tenker det nesten er unødvendig å dra på ettermidaggen når det ikke biter. Kommer til å dra uansett i morgen :P

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Da ble det fangst på 2,5kg med sild. Vi dro ned alle sammen og var klare kl 04:45. Meg, mor, far og bestemor. Totalt mista vi rundt 10-15 fisker så nå har jeg bestilt nye kroker. Når klokka var 07:00 stoppet det å nappe så da dro vi hjem. For en fantastisk dag :D

http://www.ebay.com/itm/360907941511

Til å være 05 på morgenen var det rundt 10stk på brua utenom oss fire.

post-31331-0-19461000-1463894628_thumb.p

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Da ble det fangst på 2,5kg med sild. Vi dro ned alle sammen og var klare kl 04:45. Meg, mor, far og bestemor. Toalt mista vi rundt 10-15 fisker så nå har jeg bestilt nye kroker. Når klokka var 07:00 stoppet det å nappe så da dro vi hjem.  For en fantastisk dag :D

 

http://www.ebay.com/itm/360907941511

 

Til å være 05 på morgenen var det rundt 10stk på brua utenom oss fire.

Det var fin fangst!! snart kommer makrellen også for fullt.. Det blir morro  :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.