Gå til innhold
Fiskersiden

Fangster 27-31.07.16 Fiske på Ulvøya - harpe eller spinning?


Flamethower1234
 Share

Recommended Posts

Tusen takk! Etter noen timers søvn igjen dro jeg ned igjen for andre gang :P Igjen klarte jeg å miste to fisker pga krokene.. Ganske så latterlig..

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er på grunn av krokene at silda faller av, silda er veldig løs i kjeften så det er normalt det at mange faller av.

Her kan du kjøpe deg billige hekler i forskjellige varianter. http://www.grejonline.dk/default.php?vis=kat&kat_id=64&l1=15&l2=64&l3=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg enda en fisk og mista en fisk :P Denne gangen var det sild igjen! Jeg fisket fra 18:30 til 20:15 ca. Den første fisken nappet kl 19:30 som jeg da mista og den andre fisken nappet rett etter den første med en gang snøret var på bunnen.

 

Fantastisk dag! Spent på hva som skjer i morgen!

post-31331-0-40591200-1464119897.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg en flott makrell og som vanlig falt av den ene. Fikk to på en gang. Markellen har endelig kommet. Den jeg fikk veide 470g. Jeg fisket fra 06:15 til 10:15 ca.. Det var en del som fikk makrell blandt annen en person som fikk fem strykker på en gang men klarte å få opp fire...  Vurderer å dra klokken 04:00 i morgen med sykkelen ettersom det ikke går noe busser da :PBIlde 1 er min fisk.  Bilde nr 2 er fra han som fikk alle fem på en gang.. Bilde 3 er av en som fikk en liten makrell. Det var blandt annet en som fikk en flyndre også.

flammen.png

flammen.png

flammen.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Flamethower1234 said:

Den var fin :D Gratulerer! Hvor er det stedet nøyaktig? Ser litt kjent ut... Og hva slags agn på 15gsluken?

Takk takk.
Ca 10 min gange fra brua, om man går til høyere etter og ha passert brua. Ulvøyskjeret heter det.
Hadde ingen agn på sluken, men hadde en rekeflue ca 40 cm over i fortom. (For å lure fisken att sluket jakter på flua)

Kan vise deg neste jeg ser deg der ute.
Jeg som har stått på brua med de grønne fiskebuksene flere av gangene du har vært der.(Fisker med harpe og stang med agn)
Blant annet når han som fikk 5 makrell sto jeg 2 pers unna han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Flamethower1234, jeg beundrer din iver og tolmodighet, de fleste planlegger ikke neste tur om to dager eller hvordan agn man skal bruke og ikke bruke etter en serie med nullfisketurer. Har selv vært der, jeg var den som ble igjen etter alle andre dro. Fortsett med det, jeg lover deg at det vil komme til å gi deg noen stunder du vil huske så lenge du lever. Gleder meg å se at du fikk fisk til slutt, og til slutt må jeg få si at du også er heldig som har en familie som gidder å stå opp midt på natten for å bli med på fisketur!! Fortsatt skitt fiske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med JAS, imponerende pågangsmot!

Ellers enig med Rage også. Torsk og flynde i selve havnebassenget hadde jeg neppe spist, men ellers er jeg selv foret opp på fisk fra Oslofjorden. Noen kan kanskje mene at jeg er litt "skadet" på generelt grunnlag, men det er neppe pga kostholdet. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentaren, Jas og Erik og alle andre! At det er gøy å fiske er det ingen tvil om uansett når man velger å dra. Fisken er der alltid så lenge man har riktig utstyr og motivasjonen med seg selvfølgelig :) Om jeg generelt er tålmodig kan diskuteres, men til fisking er jeg alltid det. Det napper når man minst forventer det! Så og si hele familien min liker å fiske og bestefaren min er fisker fra før av i Bulgaria. Han står opp 02:00 og kjører 100km med båten lastet på taket på bilen en vei. Totalt kjørevei blir altså 200km t/r. Det er ikke bare gøy å fiske det er også avslappende! Når det kommer det til selve planleggingen er det ikke så mye å planlegge egentlig :P Vil man dra på en fisketur uavhengig av hvor det er så drar man. Vil man f.eks. dra til ut på en telttur gjør man det uten å planlegge så mye på forhånd. Ta med deg noen venner, teltet, nødvendige verktøy og noe mat å drikke så er du på god vei! Tok meg kun 10sek å planlegge en telttur :P Jeg syntes personlig det er stress å planlegge en uke før man skal gjøre noe som helst avhengig av hva det er man skal gjøre.

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter litt ferie osv er det tilbake til fiskingen og de gamle vanene :) Fisker for tiden på Holmen i asker når jeg har tid ettersom jeg fortsatt har sommerferie.

Bilder av fangstene fra 1-4

Dag 1:

Dag 2:

Dag 3: Ålen er ikke fanget av meg men en annen person med dupp (ikke et vanlig syn)

Dag 4:

 

OBS OBS OBS: Pass på alt av verdier... Det var tre personer som stjal båtnøklene til en      person mens han var inne i båten (rart han ikke så det før) Jeg spurte han om han hadde ringt politiet og da sa han nei... Etter at jeg fikk han til å ringe politiet kom en patrulje i løpet av 2min men da hadde toget godt (de fant ikke personene) Jeg tror han skulle fikse noen reservenøkler noe som vil nok ta tid.. Han fortalte meg at han har besøkt en venn i asker også så det ordner seg nok..

Vet det skal være stor a i asker osv men har litt problemer med pcen så beklager skrivefeil...

flammen.png

flammen.png

flammen.png

flammen.png

flammen.png

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, en stund siden jeg har fisket nå og tenkte å dra til Holmen i Asker igjen i morgen. Samtidig har jeg aldri fisket på vinteren og lurer på om det holder med sild og reke? En annen ting jeg også lurer på er hvor stor sjansen for at jeg i det heletatt får noe er.. Hvor godt biter det på vinteren lissom? Har fri i morgen (planleggingsdag på skolen elns) så hvorfor ikke stikke dit... Tenkte å fiske mens det er lyst ute.

 

Takk

Endret av Flamethower1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.