Gå til innhold
Fiskersiden

Mikromeritter og en nesevise


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Jeg satt og leste om mikrometeoritter, i et nemiblad, interessant nok,men mens jeg leste ville hodet mitt på død og liv ha det til å bli mikromeritter, og da begynte jeg selvfølgelig å gruble på hva mikromeritter egentlig er.

For artsjegere er det jo en åpenlys tolkning, men jeg kom mere til at det var et fint navn på små ting man får til i hverdagen. Og da måtte jeg finne et eksempel.m

Og gårsdagens kystmeiteøkt presenterte et velvalgt eksempel.

Kollegaen min, Karlson, forøvrig en gammel kjent av Hunter, har en onkel som har bitt seg merke i facebookbildene fra fredagsturene våre, og var litt nysgjerrig på denne morsomme måten å fiske på, og i går hadde han da anledning til å svippe ned på Bonten, og hilse på og med ønske om å se en nydratt hai. Han hadde med seg både kone og slukstenger, men ikke nok klær, så her handlet det om å få opp en fort.

Og behovet ble ikke mindre av at de begge dro fisk (pale) og humrende antydet at det var på tide at vi fikk noe.

Vel, Karlson hadde et run, som ble med det, og jeg hadde et run som ble til dette

post-147-0-68495500-1461499008_thumb.jpg

And there was much rejoycing

Men selv så fornøyd jeg var med å få vist en hå, så er det nå ingen bragd å få en hå på bonten. Men oppfylt mål er en liten prestasjon, altså en mikromeritt.

Karlson kunne jo ikke være dårligere, så han viste litt av artsmangfoldet med denne

post-147-0-42176400-1461499429_thumb.jpg

Noe som faktisk er hans første hyse, og første fisk på bonten

Vel, onkelen var overbevist og blir nok å se med kystmeiteutstyr om ikke lenge.

Og vi fisket videre utover natten, noe som best kan beskrives slik;

Det er en liten nesevise

Som du nå skal høre

Den handler om to lagerfolk

Og alt de har å gjøre

Oia oia hå hå hå

Oia oia hå hå hå

post-147-0-41061900-1461500238_thumb.jpg

post-147-0-79881700-1461500282_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.