Gå til innhold
Fiskersiden

Finnes det gode ekkolodd til under 2000?


fredsjo
 Share

Recommended Posts

OK. Hvor nærme kan jeg flytte den? Er trolig området bak motoren som er det roligste. Midt mellom kjøl og den plasseringen jeg har i dag bør være grei mtp lister og det som er under båten.

Så du på den linken jeg la ved? Der mener de at for å få best bildet skal svingeren plane sammen med båten. Dvs ikke ligge halvveis nedi slik det anbefales over alt. Har du noen tanker rundt det?

Ang måleenhetene; så ja stemmer det. det rettet jeg opp etter jeg tok bildet. Så har fått stilt inn at jeg vil blande det metriske med us. Så jeg får knop og meter..

Endret av fredsjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker. :)

Jeg gidder nok ikke fikse dette med det første. Det funker forsåvidt til sitt bruk foreløpig. Jeg har mine fiskeplasser som jeg kan lure meg rolig over og speide etter fisk, så det funker.. Men hadde vært kjekt i fremtiden å kunne følge med på dybde osv mens jeg kjører i plan. Men må nesten ha båten skikkelig opp for å fylle hullene jeg har laget nå med epoxy, så alt får tørket skikkelig.

Men erik; tusen takk for all hjelp så langt! Helt utvilsomt at dette kan du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan jo prøve å tilte giveren et hakk ned i bakkant. Jeg har samme giver, og den fungerer helt klokkerent opp til ca 7 knop. jeg har den litt skrått forover. Grunnen til at denh ikke fungerer i høyere fart hos meg er at jeg har den litt høyere enn bunnen på båten, for ikke å knuse den mot allskens dritt som reker i sjøen her. Men 5-6 knop er ok letefart etter fisk, i alle fall for mitt bruk.DSCN0143_zpsforfebll.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig prøvd det, men da fikk jeg betydelig dårligere bilde når jeg lå i ro. Men er jo kanskje en mulighet å heve den litt.. Har ca en cm å gå på på festet.

Var ute å fisket litt med det i dag. Så en del fisk på 20 meter.. Rakk ikke teste så mye pga en konemor som mente jeg heller burde være litt hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.