Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Exage


Audiosan
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har et par av disse snellene, og blant disse er en 4000 størrelse som brukes til tungt sjøfiske.

Jeg har merket meg at enkelte her ikke har mye tiltro til denne serien. Noe jeg synes er meget feil. De som virkelig har prøvd disse snellene bør vite va de er gode for.

Selv fikk jeg den store opplevelsen her sist uke. Jeg var sikker på at bremsen kom til å brenne seg i det voldsomme utraset jeg fikk. Hadde da en Lyr på ca 9kg i enden av snøret. Men nei da. Snella sto for sitt og taklet situasjonen godt. det samme har den gjort med masse sei mellom 2 og 6kg. og med masse torsk mellom 3 og 12 kg. Den har virkelig bevist at den takler ekstreme påkjenninger. Ikke sett noe tvil til denne snella. Om du tenker på å kjøpe ny snelle til en fin pris for ordinært fiske, så er ikke denne noe du skal se bort ifra. og biter drømmefisken på, ja da leverer snella mer enn du kan drømme om :) Definitivt ei snelle i grei prisklasse som vil takle de aller fleste situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult innlegg Audiosan :)

Jeg fisker selv med en Shimano Aernos 2500 fa, som jeg ikke nøler med å anbefale videre, men jeg bruker som reservesnelle når den er på f.eks service en Shimano Sonora 2500 med frontbrems.

Shimano Sonora snella tror jeg kosta firehundre og noe og er lett den snella jeg mener er mest snelle for pengene i samlingen min.

Såpass god er den at besøkende som låner den kommenterer hvor god den er.

Sei, lyr, sjøørret og torsk fra en til fire kg ca med relativt aggressive utras er ikke noe problem for en jevn og god brems og snella kaster langt med 0.25 mm mono

 

Bare et tips til ei rimelig men god snelle :)

 

Endret av Aurejeger
sprekken til morra di
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Aernos er temmelig lik Exage.  Jeg vet ikke hvor heftig du har testet Aernos snellene dine. Men jeg kan huske at du har hadd exage på besøk:)

men kanskje ikke på like hardt kjør som jeg har hadd min. jeg har kjørt min exage til ****** og hjem igjen. og litt til. just for good measurre:D det er fantastiske sneller. Og jeg vet du er like glad i Shimano som meg. bare litt annen bruk:) Jeg vil si min bruk er ren missbruk i forhold:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg medele at jeg ikke var like heldig med min nye exage 4000 snelle... Ble meget glad da jeg leste dette inlegget dagen etter jeg hadde investert i ny snelle, men gleden ble fort snudd til skuffelse da jeg tok fram snella og skulle fiske laks i helga. Da var allerede bremsen gått til h....... Etter kun en tur i sjøen, der den største fisken var ei hyse på 1,2kg. Så tror nok ikke jeg kommer til å invistere i ei ny exage snelle :) Kommer nok til å oppgradere den et hakk ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.