Gå til innhold
Fiskersiden

Hva kan jeg bruke Shimano Beastmaster til?


 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har i grunnen fisket siden jeg kunne gå, men det har stort sett blitt mye fisking med bunnsnører, regler, oter og slikt. Har også et par lettere stenger for fiske i ferskvann. For en stund siden fikk jeg overta en Shimano Beastmaster Boat 3050 med en Shimano TLD15 snelle på. Senen vet jeg ikke hva er annet enn at den er gul og sannsynligvis dimensjonert for snella av butikken som solgte den. Denne komboen er helt ubrukt, og hadde blitt gitt forrige eier i gave. Han fisker ikke, så jeg fikk overta dette. Nå lurer jeg litt på hva som er det beste fisket med denne komboen? Det er helt andre dimensjoner på dette utstyret enn hva jeg er vant til fra før. Regner med det skal fiskes relativt stort, og gjerne fra båt, noe som ikke er noe problem i utgangspunktet, men jeg lurer litt på hva jeg burde sikte meg inn på av størrelse på sluker og annet utstyr. Alle tips tas i mot med stor takk! Jeg bor på sørlandet og fisker fra båt.

2016-06-01 00.24.29.jpg

2016-06-01 00.25.27.jpg

2016-06-01 00.25.59.jpg

2016-06-01 00.26.17.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Lars Holte said:

Nei.

Men kan jo brukes på litt tyngre trolling.

Jeg har ingen erfaring med den snellen, men etter det jeg har lest på forumet her så virker teksten på siden av snellen noe merkelig. Kanskje det de mener med "light trolling" er dorging etter mindre fisk enn blue fin tuna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står det samme på TLD20.

Trolling de tenker på med den merkingen er nok typen de driver med i sydligere strøk.

DVS Malin, sailfish, tuna etc etc. Disse er noe lette for den typen "dorging".

Må ikke blandes med dorging etter 300g ørret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.