Gå til innhold
Fiskersiden

Kvarven i Gravdal


Trulsolsen
 Share

Recommended Posts

Hei

Har fått tips om denne plassen for å krysse av Bryngylt på artslista.

Skal også ha med meg samboer og en 3 åring.

Vi er nysgjerrig på hvilke arter som er tatt der på sommeren. Vi skal fiske der i neste uke.

Hvor skal man kaste? Hvordan kroker/tackle? finnes det noe spennende rett ned ved brygga?

Fruen lurer på om hun kan få hai der på lyse dagen?

Håper dere tar dere tid til litt tips folkens.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige arter på sommeren er leppefisk sypiker lange lyr og diverse.

Mye småplukk, hornkvabbe, tangsprell og slikt, selv om de som regel ikke er raskere enn bergnebben.

 

Ja, det går an å få hai der midt på sommeren midt på lyse dagen, selvom det ikke er bankers..

 

Til brungylten bør du ha et tokroks-paternoster, med krokstørrelse 10-14 nederst og 6 øverst. Du øker sjansen betraktelig hvis du har reke nederst og blåskjell øverst.

Hvis du står på høyre side av bryggen og kaster rett frem ca 20 meter er du i området hvor brungylten holder seg.

 

Til haien, mest sannsynlig svarthå trenger du surf/meitestang og kaste mot kleppestø. Dvs på venstre side av bryggen og kaste litt på skrå iforhold til land. Og du må kaste langt. Pulley eller glidende tackel med lys (knekklys eller esca) og sirkelkrok 1/0-3/0.

 

Til treåringen passer det best med brungylt tackelet og rett ned, bare vær obs på at det går noen berggyltrugger der som kan røske hardt i små barnefingre.

 

Lykke til. Det er en fin plass å tilbringe litt tid. Desverre vet også halve polen og Litauen det, så du kan ikke regne med å få være alene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Møt opp grytidlig så ordner det seg. Ølgylten har summert greit opp teknikk og hvordan.
Men jeg har fått alle brungyltene mine på venstre siden av kaien, kastet ut ca. 20 meter på skrå fra hjørnet der, da lander jeg ca. 25 rett ut fra steinveggen til bunkeren der. Det er "steinknoll" på bunnen der. Der er det også brungylt. Da har du to plasser der å prøve. Hornkvabbe får du nok lettere på kartlinken jeg sendte deg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.