Gå til innhold
Fiskersiden

Linefiske fra båt rundt Bergen


Joakim123
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har en snekke i Bergen og har akkurat fått med meg en line og flyndregarn og annet fiske utstyr fra morfaren min som en gang i tiden har vært fisker og lurer på om noen vet hvor jeg kan sette dette for å få litt "storfisk" tenker på tosk, lange, brosme osv men breiflabb og steinbit hadde vært utrolig kult. Tar litt tid for meg å komme ut til Øygården og de andre gode stedene så hvis noen har noen andre steder litt nærmere Bergen som kan være gode hadde vært kult. Og er det noen som vet om noen breiflabb og steinbit steder rundt Bergen hadde det også vært flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at det er mange som besvarer . Her er det sportsfiske som gjelder :) Flott at du ta være på arven , dog synd at morfar ikke delte plassene sine samtidig ;) Min anbefaling og om du ønsker fiske opplevelser , er å melde deg i en havfiskeklubb for så å bli kjent med stangfiske . Bergen har svær oppegående klubber og de er sikker behjelpelige . Du kan også ta deg en tur innom Campelen på Bryggen . Gutta der gir deg alltid ett svar .  Redskapen fra morfar kan du alltids beholde som affeksjons verdi 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Joakim123 skrev:

Hei! Jeg har en snekke i Bergen og har akkurat fått med meg en line og flyndregarn og annet fiske utstyr fra morfaren min som en gang i tiden har vært fisker og lurer på om noen vet hvor jeg kan sette dette for å få litt "storfisk" tenker på tosk, lange, brosme osv men breiflabb og steinbit hadde vært utrolig kult. Tar litt tid for meg å komme ut til Øygården og de andre gode stedene så hvis noen har noen andre steder litt nærmere Bergen som kan være gode hadde vært kult. Og er det noen som vet om noen breiflabb og steinbit steder rundt Bergen hadde det også vært flott!

Nå kan jeg ikke se at du skriver hvor i Bergen båten din ligger, men hvis du går inn på http://kart.kystverket.no og velger "Fishery" under "Thematic Maps", så får du opp et kart hvor kjente fiskeplasser er avmerket og kan lete etter egnede områder innen rimelig avstand fra båtplassen din. Som "Basemap" vil jeg anbefale at du velger "Nautical map" eller "ENC". Ellers vil jeg bare nevne at det er en del forurensing i Bergen, så det kan være en ide å sjekke denne siden: http://www.miljostatus.no/Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du utstyret i byfjorden noe sted er det temmelig fort kjørt i stykker av halvplaner på autopilot. Men en hhvilken som helst skråning i hjeltefjirden burde gi mer lange og brosme enn du orker å spise. Breiflabb finner du i arnavågen, men jeg tviler på at du får ssatt noe utstur der. La steinbiten være i fred.

Men kjøp heller et havfiskesett. Mye morsommere og du får mer enn nok fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.