Gå til innhold
Fiskersiden

Mort i området buskerud


Nils Marvin
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
Den 10. juli 2016 at 11.22, Nils Marvin skrev:

Jeg har alltid brukt Gullbust på gjeddemeite men noen sa til meg at Mort er best til gjeddemeite.

Derfor lurte jeg om noen kjenner til vann eller elver i Buskerud med god Mortbestand?

Vær ekstremt forsiktig med bruk av agnfisk. Gjeddefiske med mort som agn har resultert i at Randsfjorden er infisert av svineriet. Bruk kunstig agn eller mark! Innføring av fremmede fiskearter i et vassdrag er regnet som faunakriminalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trond_Ø skrev:

Vær ekstremt forsiktig med bruk av agnfisk. Gjeddefiske med mort som agn har resultert i at Randsfjorden er infisert av svineriet. Bruk kunstig agn eller mark! Innføring av fremmede fiskearter i et vassdrag er regnet som faunakriminalitet!

Det er forbudt å fiske med levende agn! Død agnfisk derimot kan selvfølgelig brukes i det vassdraget den er fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Problemet er bare at ikke alle er like ansvarsfulle, dessverre. Mange har med seg levende agnfisk, som de knekker før de trer den på kroken. Så langt er alt vel, helt til fisketuren er over og resten av agnfisken havner i vannet. Det var det som skjedde her oppe tidlig på nitti-tallet. Flott at folk er ansvarsfulle. Følte bare at et varsku til alle andre var på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.