Gå til innhold
Fiskersiden

trenger tips til sognefjorden


87 Knutsen
 Share

Recommended Posts

Leier meg inn på hytte like ved vik i Sognefjorden i dag. Har med båt.  Trenger tips til hvor jeg burde prøve. Tenkte mest på pilkink. Men har med dorge stangen hvis noen har en bra plass for sjøørret/laks.

Så det ble tatt laks eller sjøørret (satt i bilen så så ikke hva det var)i elven ved vik istad. Ble gira

Endret av 87 Knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen her kan gi meg noen tips så måtte jeg prøve selv. Dro ut i båten med god tro på at jeg skulle klare å lure en grei sei, men den gang ei. Først kuttet motoren ut og etter masse banning og 1 kaffe og røyk så fant jeg ut at bensinslangen hadde hoppet av ( dårlig veier fra Vestfold og hit)  så da kunne jeg kjøre videre . Har sjøkart app på tlfen så fisket fra ca 30 til 100 meter med pilk og oppheng flere steder i fjorden uten så mye som ett lite napp engang,  og da kom jeg på at jeg så en figur få laks/sø i elva i stad så jeg rigga opp dorgestanga med en stor wobbler og heiv den ut å begynte og dorge. Kanskje biter drømme laksen tenkte jeg. Hadde dorget en stund så begynte å bli lei så sjenket en kaffe og fyrte opp en prince og da dro det til i stangen, yes tenkte jeg,skjønte den ikke var stor men håper på en liten laks eller sø ,  men det var bare en stor makrell.  Nå er jeg desperat og trenger hjelp!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎07‎.‎2016 at 18.57, 87 Knutsen skrev:

Siden ingen her kan gi meg noen tips så måtte jeg prøve selv. Dro ut i båten med god tro på at jeg skulle klare å lure en grei sei, men den gang ei. Først kuttet motoren ut og etter masse banning og 1 kaffe og røyk så fant jeg ut at bensinslangen hadde hoppet av ( dårlig veier fra Vestfold og hit)  så da kunne jeg kjøre videre . Har sjøkart app på tlfen så fisket fra ca 30 til 100 meter med pilk og oppheng flere steder i fjorden uten så mye som ett lite napp engang,  og da kom jeg på at jeg så en figur få laks/sø i elva i stad så jeg rigga opp dorgestanga med en stor wobbler og heiv den ut å begynte og dorge. Kanskje biter drømme laksen tenkte jeg. Hadde dorget en stund så begynte å bli lei så sjenket en kaffe og fyrte opp en prince og da dro det til i stangen, yes tenkte jeg,skjønte den ikke var stor men håper på en liten laks eller sø ,  men det var bare en stor makrell.  Nå er jeg desperat og trenger hjelp!!!!!!

Får nok ingen hjelp her i Sogn, har prøvd  sjølv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Irvin seier, bruk agn. Gjerne den makrellen du fekk. Då får du i alle fall noko. :)

Og hugs at det sikkert ikkje er lov å dorge rett utanfor/nær elveutløpet. Det er vel ei 200m grense som gjeld dei fleste plassar? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor lysing å få på bunnen i området ved Bjordal, om du finner den. Mitt tips er å bruke makrellen du får til agn ved bunnen. Og om du dorger lenge nok så smeller det nok på laks eller sø til slutt. Er ganske grove sjøørreter i fjorden der, har sett mange i 5 kilos klassen på et lurt sted jeg fisker i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.