Bonavar

Er det flere abbor entusiaster her ?

140 innlegg i emnet

Min favorittplass er abboren noen ganger veldig kilen. Skal helst treffe 10.00-12.00. Før eller etter det er den ikke på plass. Å de største biter først. Testa vannet for første gang denne sesongen på søndag. Borrer hull å slipper kroken rett i hue på en 910g abbor. Skjedd flere ganger at den største sitter på første nedslipp, men var tregt, å ingen over kiloen denne gangen.

Her er de litt kortere, men ganske høye og kraftig så drømmer fortsatt om å finne 2kg drømmen her. Her føles 155mm UR litt på kanten ut når jeg fikk en i fjor på 1.1kg da måtte jeg nedi med hånda å hjelpe til.

Vannet er dessverre hemmelig :)

P2141675.JPG

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, staalel5 skrev:

hvor tok du abboren på 800? eller er det hemmelig?

I Langen eller Langenvannet som grenser mellom Ski og Enebakk. Går mye stor Abbor der så det er sagt. 

20170107_122041 – Kopi.jpg

Endret av Bonavar
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer jeg fisker abbor og lærer om abbor jo mindre føler jeg at jeg kan om dem. Dette med barometertrykk og vær har ofte noe å si, men å si at det er bænkers er skummelt. 
Og jeg kan røpe at en bestand av stor fin abbor(700gram og oppover) er fullt mulig å miste på grunn av årsaker som jeg ikke kan nok om, for å kunne helt bestemme hva som er utslagsgivende. Så å i allefall prøve å gjøre "det rette" for å prøve å bevare "sitt" gode fiske må kunne ses på som positivt helt til man innser at man gjorde ett eller annet feil alikevel fordi man roter med økosystemer som man strengt tatt ikke skjønner noe av her oppe som vi puster luft.

Gleder meg helt PSYKT til dette is tullet forsvinner og vi kan begynne å fiske skikkelig igjen :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, blogz skrev:

Jo mer jeg fisker abbor og lærer om abbor jo mindre føler jeg at jeg kan om dem. Dette med barometertrykk og vær har ofte noe å si, men å si at det er bænkers er skummelt. 
Og jeg kan røpe at en bestand av stor fin abbor(700gram og oppover) er fullt mulig å miste på grunn av årsaker som jeg ikke kan nok om, for å kunne helt bestemme hva som er utslagsgivende. Så å i allefall prøve å gjøre "det rette" for å prøve å bevare "sitt" gode fiske må kunne ses på som positivt helt til man innser at man gjorde ett eller annet feil alikevel fordi man roter med økosystemer som man strengt tatt ikke skjønner noe av her oppe som vi puster luft.

Gleder meg helt PSYKT til dette is tullet forsvinner og vi kan begynne å fiske skikkelig igjen :D

Ser du smiler men virker ikke som du er en isfisker ? :)

Isfiske er jo helt konge må jeg si. På sommeren er det vanskelig å komme seg til flere steder om man ikke har båt. Det er det som gleder meg med isfiske. Man kan gå på isen å lage hull akkurat hvor du vil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er faktisk vestfold fylkes nest beste isfisker i en eller annen yngre årsklasse (fordi han som fortjente den plassen måtte hjem å drite og vi var 4 som deltok) Men det isfiske greiene har endt opp med å koste en ellers ivrig predatorfisker fantastisk dyrt. 
Ref 

Men klart at isen hjelper mange til å nå fram til gode plasser. Men jeg håper fortsatt på at isen forsvinner i februar/mars. For da skal jeg ut med en serdeeeeeeeeeeeles sakte innsveivet jigg kropp på ett 7 grams hode og se om ikke de er ute å svinser :D

[ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^^^^^^^ Februar eller Mars a du :)

Ismeite stang med elektronisk napp varsel er nesten avhengighetsdannende spør du meg. Nå har jeg bare fått Gjedde på dette men gleder meg til å Abboren biter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyreste isfisketuren jeg har vært på kosta vel ca en million kroner når alt var gjort opp for grillmat og maggoter og firehjulstrekkere og airbagger og hestehengere og leiebiler og den slags. Jeg sier bare : Kjør pent, det overhode ingen skam å snu allerede før du har gått ut ytterdøra nå i vinterhalvåret og vær og føre tilsier at du skal sitte inne å rote rundt på internet.

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

interessant. er isen grei på langen? den kan visst være litt dårlig ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, blogz skrev:

Jeg synes halve moroa er at det kommer opp en skikkelig kubbe som så vidt entrer 155m hullet.

Lo så jeg nesten datt av stolen første gang jeg fikk så stor abbor på is :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel si at blogz og jeg har omtrent det samme forholdet til vinter. 

Isfiske er artig det, men for oss som faktisk har båt, og er bitt av båtfiskebasillen, blir det ofte bare som et litt for lite plaster på ett litt for stort sår. :D

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det Ole Brum som gjelder: Ja takk, begge deler!:)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe eget spesielt og uforklarlig med det å stå på isen. Merker det spesielt sterkt på sjøis. Er nok en kombo av at du kommer lett til plasser du ellers ikke kommer til uten båt, samt at det ofte er stor fisk innom på vinterdelen av året å du vet aldri hva som kommer forbi :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, staalel5 skrev:

interessant. er isen grei på langen? den kan visst være litt dårlig ofte.

20cm + kjempe fin is. Nå er Langen et langt/stort vann så jeg har jo ikke vert over helle vannet så det er sagt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super fin dag på isen igjen. Ble 8 Abbor og 4 Gjedder. Abboren på bildet veier nesten 800g. Flere stor hugg i dag som jeg vet var Abbor men dem slapp på vei opp. 

Jeg har problemer med og laste opp bilder. Nå har jeg minimert bildet max. Men fremdeles umulig å laste opp. Noen som kjenner til dette ? Send meg gjerne en PM. Takk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå