Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeutstyr fra ebay å aliexpress ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Har handlet en del fra Aliexpress i år og er fornøyd med det meste jeg har kjøpt. Unntaket er et fluesnøret, det var crap, samt en spole med fluorcarbon som kostet meg to sluker før jeg kastet dritten.

Kjøpt både enhånds og tohånds fluestang, kjempebra i forhold til prisen! Selvfølgelig null garanti, men hos meg er de kun backup så det gjør ingenting.

Enig med Cannonbang ang kroker, de bør byttes. Den ene 10kr wobbleren jeg kjøpte på gøy fanget faktisk (men mistet) 2 SØ første turen + en monster HA som fulgte etter. Krokene virket altfor små til den brede wobblerkroppen, men da jeg byttet kroker ble dessverre gangen en annen. 

Ellers kjøpt div. friluftsutstyr som tarp, UL gassbrenner, myggdress, turbukser etc. Fornøyd med alt utenom den ene buksen der en glidelås ble ødelagt på ei lomme med en gang.

Alt i alt fornøyd, men endel mandagsprodukter forekommer, vanskelig med garanti og eventuell retur av vare for bytte må man betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte noen ABU spinnere fra England til halv pris om ikke billigere enn hva de koster i Norge. De kom i posten etter 10 dager tror jeg. Å i dag fikk jeg 5 små popper wobblere i posten. Tror jeg betalte 120kr for 5 stk ,)

Gleder meg til å prøve dem for å se bevegelse i vannet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AsleB skrev:

Det er litt hit/miss. Det er en del helt OK ting, men sjekk alltid kroker, splittringer og wire. Noen av dem er så svake at krokene rettes av en fisk på et par kilo, og wiren dras rett ut av wobblerkroppen. 

Hørtes dramatisk ut. Vi får vente å se til helgen :) Kom også noen frosker i dag fra Thailand som er av tre å hånd malte. 

 

PHOTO_20160727_171239.jpg

 

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe sneller på Ebay? Ser at en del tyske forhandlere (99%+ rating) selger Shimano-sneller for en del hundrelapper billigere enn de koster i Norge. 

Om man regner med frakt og moms, er det noen ulemper med å kjøpe fra utlandet? Krever Shimano kvittering ved service, f.eks.? 

Og hva med Shimanostenger? Har kun funnet sneller til en rimeligere pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på siden til Aliexpress å kikket litt på utvalget.

Mange ukjente merker og vær obs på teksten i bildet. Man kan fort få en shisamo eller dawwa:o

Er kvaliteten på kroker,splittringer  og svivler på sluker dårlig, så  blir det kanskje like billig å kjøpe det her på berget hvis man må kjøpe dette i tillegg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Potemkin skrev:

Var på siden til Aliexpress å kikket litt på utvalget.

Mange ukjente merker og vær obs på teksten i bildet. Man kan fort få en shisamo eller dawwa:o

Er kvaliteten på kroker,splittringer  og svivler på sluker dårlig, så  blir det kanskje like billig å kjøpe det her på berget hvis man må kjøpe dette i tillegg.

 

 

Sant det du sier men det jeg har fått på døra mi fra ebay looks good to go ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra, og mye dårlig der. Swivler til lett fiske holder i bøtter og spann, men til kveite og annet stort kjøper jeg kvalitet. Endel av de kjemisk spissede krokene her helt greie. Noen i pakka er det bare å kaste, men det er så mange kroker for en billig penge at det gjør ingenting. Endel takkel er også helt greie, og svært billig! Særlig når prisen i Norge er skrudd opp så det holder nå. Er RAN å måtte betale 69kr for ett sildetakkel her på berget. 

Skal du har ei rimelig crappy snelle, kan du likesågodt kjøpe den på Ali som i sportsbutikken. Den er enkel uansett hvor du kjøper den, og merke som står på. Men de funker sikkert til fisk som ikke er fulle av krutt....Kvalitet kjøper man andre steder!

 

Turutstyr og utstyr i titan er stort sett kjempebra, og til en billig penge.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Tid for å handle, plutselig vår...

Kjøpt kulelagssviveler:
Link Ebay
Disse fisket jeg med i sommer, #4. Opprettholdt funksjon på normale belastninger. Bra nok, noen få var det feil med, men mye for penga. Anbefales.

Kjøpte splitringer:
Link Ebay 
Disse har jeg fått nå og dem så veldig bra ut, ikke testet vekttoleranse. Var veldig fin å rigge trollinglenker med, tror dem er topp til innlandsfiske i ferskvann. Anbefales.

Noen som har erfaringer med action cameraene som ligger på mellom 130-350 kr? Vært tøft å hatt et kamera man tørr å kjøre ned i vannet uten å risikere å miste 2-3000kr rett ut:
Link Ebay

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt rundt på Youtube, "Cheap Ebay action camera review" eller noe i den duren. Det er nok mange av de som kan brukes, og jeg synes videokvaliteten på det du ser under er helt okei til den prisen. Det kan jo være et greit alternativ om du bare vil teste ut filming på fisketur, eller som backup til et bedre kamera. Eller som du nevner; Undervannsfilming. God ide! :)

 

Endret av PeterSL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mye ting fra AliExpress de siste 2-3 årene.. Morsomt å prøve ut, og noe for å få tiden til å gå mens man venter på at isen skal smelte :)

Noen observasjoner:

- Poppere til 5-6 kroner funker helt topp. Har vært minst like effektivt som Strike Pro, Rapala osv.

- Ikke forvent å få fungerende Rapala/Yo Zuri/Megabass kloner til 10 kroner. Det virker til at det er en grunn til at orignalene koster. Gjelder spesielt ting som dykker under. Her har det typisk gått fort i svingene, og de oppfører seg helt feil..

- Softbaits.. Veldig hit or miss. Men noe er bra, og da er det bare å bestille masse ;)

- Kroker kan være greie, men også helt krise, og gjerne i helt feil størrelse. Vær forberedt på å bytte ut.

- God erfaring med kina-multifilament! Synes egentlig ikke de står noe tilbake for de kjente.. Men, de er ALLTID tykkere enn oppgitt. Tok bl.a en gjedde på 9kg på "0.08mm" braid til 25,- uten fortom. Sena var nok nærmere 0.14mm, men fortsatt da!!

- Ikke kjøp oppbevaringsbokser fra kina. Dyrt og dårlig

- Kjøp søkker, svivler, sluklåser ol fra Kina. Har aldri hatt noe problem der tror jeg.

 

(PS. gjelder for fisk <10kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man uansett skal kjøpe tilsvarende Plano-modell er Biltema like bra, bare halv pris.

Plano og Flambeau har dog mange lure modeller, med drenering, ekstra tynne/tykke modeller, vanntette modeller, "Zrust" osv.  

Har en vanntett Flambeau boks med Zrust skillevegger til alle løse kroker ol. Er verdt å bruke noen kroner på boksen om det hindrer at 200 kroker ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bonavar skrev:

Jeg handlet noen stropper på Biltema for noen dager siden. Da så jeg noen balansepilker som jeg ikke kunne la vær og kjøpe. 50kr for 3 stk balansepilker i denne kvalitet er bra synes jeg

http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Sluk/Pilker/Balansepilk-Vanern-2000033512/

Husk å ta med en tube lynlim, de balansepilkene du har kjøpt har en lei tendens til å falle fra hverandre. Det er styrefinnene som har falt av de jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Ebay/alirelatert, men synes likevel det er verdt å nevne når vi er inne på spare penger.
Kjøpte i fjor 2 sideparavaner, en "Wiggler Sidekick Paravan" til kun 200kr og en "Magnum Pajk Great White sideparavan" til hele 500kr.

Stangparavan.PNG

Vet dere hva forskjellen var? ikke jeg heller. I utforming og funksjon helt lik, og jeg fatter ikke hvorfor det er så stor prisforskjell. Oppgraderte riktig nok Wigglern med en Scotty klype til 50kr, men kan fortsatt få to av den til prisen for en Great White... Anbefales, fås hos bl.a skitt fiske. Personlig foretrekker jeg wigglern fordi den er enklere å se med sin knallfarge. Etter en sesong hos meg er den også mye finere i flytemassa enn tilsvarende brukt Great White.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nice! Mange gode tips her. Jeg lurer litt på å lage meg et dyphavstackle, men har ikke funnet selvlysende slanger og lignende på ebay. Har dog funnet sett med 100 eller 1000 beads i ass. farger. https://www.ebay.com/itm/100x-fishing-gear-lure-round-plastic-floating-bead-colorful-glow-tackle-6mm/222217748362

Men skulle også ønsket meg enda flere typer lokkere, blanke skiver etc. 

 Noen tips til å finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.