Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Hei godtfolk.

Har arva en ambassadeur snelle jeg bare elsker allerede. Men synes jeg kaster veldig kort. Har åpna og smurt opp de enkleste stedene. Men er det noen deler man kjøpe som er bedre enn det som er originalt? Som kulelager feks? Evt hvor kan man kjøpe det uten og vente til sommeren er over? På ebay tar det jo som regel noen uker.. 

Har satt på 110 m fireline 0,25 men har hørt at rullen må fylles godt opp for gode kast så legger på 100 m til imorgen når xxl åpner. 

Fisker oftest fra båt, ankrer opp og fisker som regel etter makrellen nå, men sei, lyr og torsk skal også tas:-) Bor på Østlandet

Skitt fiske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liker ikke Fireline på multiplikator, den har en tendens til å skjære seg ned i underliggende lag og forårsake backlash. Foretrekker klart PowerPro. 

 

Her kan du få tak i det meste av trimdeler til Ambassadeur. 

http://reelman.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar,jeg har fylt opp spola med mer line det hjalp betydelig:-)  har bestilt keramiske kulelager på ebay til spola så gleder meg til og bytte. 

Kosta litt mye for det kitet syns jeg, men det er noen av de delene jeg vil bytte så skal se litt rundt.. Er høyere utveksling noe du anbefaler? Syns kanskje det går litt sakte inn.. Tror det er 5.1:1, men ikke sikker. 

Kjenner lina "skjærer" seg litt på spola men det rykker bare litt, kanskje det blir verre med nye lagre men for se.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.