Gå til innhold
Fiskersiden

Mislykket tur til gjersjøen


gjørsmeiteren
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, gjørsmeiteren skrev:

Kom akkurat tilbake fra gjersjøen,  spennende vann,  litt for dypt kanskje.

Parkerte ved den kroa,  den store parkering ca midt på vannet og fisket nedenfor der,  fin og stor plass.  En stang agnet med laue og sluk med den andre,  men ikke No fisk.  

 

Noen med tips eller erfaringer????  

 

Jeg har vert utover i Årungen i dag som er rett ved siden av Gjersjøen. Jeg fikk 2 små Abbor (1000 brødre) Å kompis fik en liten Gjedde. Var en dårlig dag for oss også. Vi fikk på jigg å frosk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjørsmeiteren skrev:

Skulle kanskje gått for Årungen jeg,  men valgte gjersjøen,  folk har pratet om greit abbor, gjørs og gjedde. Hadde planer om å være lenger men regnet i bøtter og spann 

Ja det var ikke noe fint vær i går. Men beit dårlig i Årungen også. Kanskje noe med trykk i luften å gjøre ? Noen dager er det bare tungt å fiske å i går var en av de dagene. Dem sier det er mye Makrell i fjorden nå. Synes det er gøy å bytte på mellom fersk og saltvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bonavar skrev:

Ja det var ikke noe fint vær i går. Men beit dårlig i Årungen også. Kanskje noe med trykk i luften å gjøre ? Noen dager er det bare tungt å fiske å i går var en av de dagene. Dem sier det er mye Makrell i fjorden nå. Synes det er gøy å bytte på mellom fersk og saltvann. 

Jaa, skal ut en tur på sjøen også ,  Lei bare Vippetangen nåå,  altfor mye folk.  

Og det er ikke akkurat at makrellen biter overalt. Får see 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.7.2016 at 21.28, gjørsmeiteren skrev:

Kom akkurat tilbake fra gjersjøen,  spennende vann,  litt for dypt kanskje.

Parkerte ved den kroa,  den store parkering ca midt på vannet og fisket nedenfor der,  fin og stor plass.  En stang agnet med laue og sluk med den andre,  men ikke No fisk.  

 

Noen med tips eller erfaringer????  

 

Gjerssjøen gjemmer mange overraskelser , dog bør man bli kjent med vannet . Fra land : Nada av interesse . Med kano : Abbor på opp under 2 kg + bra med gjørs av bra størrelse.

Prøv deg også på Lyssern om du ønsker kontakt med + 2 abbor...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, erik skrev:

Jeg har enda ikke hatt en mislykket fisketur. men så er jeg bare 38 år, så det kan hende det kommer en etterhvert.

Ikke jeg heller hittil , til tros for at jeg er eldre en deg . Dagen kommer dog nok ... men : Hva er en mislykket  fisketur ? Hvordan føles det å ha en mislykket fisketur ? Kjør på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Martin Lopez skrev:

Ikke jeg heller hittil , til tros for at jeg er eldre en deg . Dagen kommer dog nok ... men : Hva er en mislykket  fisketur ? Hvordan føles det å ha en mislykket fisketur ? Kjør på ;) 

Hvis man går på trynet i fjæra og brekker fingrer og blir ute av stand til å fiske er det etter min mening en misslykket fisketur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 11.52, gjørsmeiteren skrev:

Jaa, skal ut en tur på sjøen også ,  Lei bare Vippetangen nåå,  altfor mye folk.  

Og det er ikke akkurat at makrellen biter overalt. Får see 

Vi dro ned på brygga bortenfor Aker brygge i går bare for å ta noen kast. Jeg fikk ingenting men det sto mange der som dro opp Makrell etter Makrell. Gøy å se på må jeg si. Dem brukte båndsøkke med 2 oppheng. Fin størrelse var det på dem også. Han ene karen viste meg over 30 stk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bare sånn for og ha sagt det - Gjersøen er utrolig vanskelig og krevende sjø. Det er ikke noe "bagge" sjø, så forvent mange timer mellom hver brukbare fisk. I tillegg er det absolutt en stor fordel med båt, men med reglementet for sjøen er det ikke bare bare og bruke båt der heller. Store avstander..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

 

Vet det er en gammel post, men hvis OP bor i nærheten av Gjersjøen vil jeg foreslå at han ikke gir opp Gjersjøen. Inneholder stor Abbor, Gjedde, Gjørs og flere andre arter Brasme feks. Kan være vanskelig å finne plassene. Er nok ikke de beste plassene langs land nær  Gamle Mosseveien. Hadde prøvd ned mot den sør-østlige bukta som en start. 'Myrvollgrunna' kan og være et alternativ når det er is. Omtrent midt på vannet der det begynner å vide seg ut, litt syd for 'pumpestasjonen'. Er vel bare 3-4 meter utpå der, er det dypere er du på feil plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.