Gå til innhold
Fiskersiden

Oppfylling av Nøklevann !!


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Utrolig mange fine spots å fiske på/fra men mye busker å trær som er i veien. Hva med å skjære bort noen trær å busker for å lage noen flere gode plasser å fiske fra ?? 

Om man ikke har båt/kano osv er det flere steder det nesten er umulig å fiske fra. Det er jo noe av sjarmen i seg selv ,) Men om det ble fjernet noe ville vannet blitt mye kulere å fiske i. 

Ikke sikkert alle er enig i dette ? Men vi betaler jo for å fiske der. Så da ville det vert kult om noen gjorde vannet litt enklere å fiske fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit i morgen om det er fint vær. Orker ikke gå rundt så planen er å finne en fin odde å dra opp noen små agn fisk. Har ikke fiska med dupp å agn fisk til Gjedda på mange år nå. Så jeg gleder meg :)

For spesielt interesserte burde dere dra opp nå før dem fyller opp vannet. Greit å vite hvordan vannet ser ut under overflaten. Å den muligheten har man bare nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AsleB skrev:

22.00-08.00 ;)

Kanskje jeg skal prøve det en dag. Jeg dro opp 3 mort som jeg brukte som agn men ingenting beit på. Dritt kjedelig man mister jo motivasjonen når det samme skjer flere ganger på rad. Jeg kjenner ikke Nøkelvann så godt så det tar nok sin tid før jeg venner meg til vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fisket i vannet :D Det som går igjen på sommerfiske er at alt skjer når folk har pakket sammen og går hjem, eller rett før de kommer på vannet. Skumring og grålysning. Fiske fra land er trist sammenlignet med båtfiske, har du muligheten for båt så bruk den. Jeg har fått én gjedde på 5+ fra land,  og 10 fra båt - og da har jeg fisket fra land i 20 år og båt i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AsleB skrev:

Aldri fisket i vannet :D Det som går igjen på sommerfiske er at alt skjer når folk har pakket sammen og går hjem, eller rett før de kommer på vannet. Skumring og grålysning. Fiske fra land er trist sammenlignet med båtfiske, har du muligheten for båt så bruk den. Jeg har fått én gjedde på 5+ fra land,  og 10 fra båt - og da har jeg fisket fra land i 20 år og båt i ett.

I get the point :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-08-06 at 1.21, Bonavar skrev:

Jeg har fisket siden 15:00 til 22:00 i Nøklevann i dag. Men det var lite som beit på. Noen av dere som har eller fisker aktivt i vannet ?

 

Fiskade två gånger under Maj/Juni i Nøklevann og fick gjedde båda gångerna. Framförallt Lunker city shaker shad 4.5" (Arkansas shiner) men også Relax Kopyto 3"(färg 060 og 058) på 10g jiggskalle verkade funka fint då i alla fall. Hade bäst fiske i de nordöstra delarna (mye bråte på botten) strax efter lunchtid men kvälls/nattfiske är för mig obeprövat än. Skitfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cojonez skrev:

Fiskade två gånger under Maj/Juni i Nøklevann og fick gjedde båda gångerna. Framförallt Lunker city shaker shad 4.5" (Arkansas shiner) men også Relax Kopyto 3"(färg 060 og 058) på 10g jiggskalle verkade funka fint då i alla fall. Hade bäst fiske i de nordöstra delarna (mye bråte på botten) strax efter lunchtid men kvälls/nattfiske är för mig obeprövat än. Skitfiske!

Gjedda gyter i Mai tidlig Juni etter isen har smeltet. Varierer også på vann temperatur. Da går stor Gjedda inn mot land for å jakte etter gyte tiden. Det er da man skal fiske hver dag i løpet av den perioden. Muligheten for å få stor Gjedde er stor ,)

Kompis dro opp noen små Gjedder der i forrige uke. Men jeg bringer tydeligvis dårlig lykke med meg. Vi har blitt hekta på Abbor fiske så vi er der hovedsaklig for å få Abbor. Kjøpt mye nytt utstyr også men det biter dårlig nå. Må ha noe men lavtrykket å gjøre. 

Takk for svar Cojonez men jeg må nok vente på høytrykk å bedre vær ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har prøvd alt fra drop shoot,texas rigg,spinner,jigg,wobbler,frosker,poppere osv uten noe hell. Jeg har hvert fall ikke glemt hvordan man fanger mort å små fisk med mais og dupp :)

Men blir jo noe barnslig å sitte på fjellet der å lure små fisk til å bite på kroken. lol !!  

Beit ikke på no Gjedde med Mort heller. Fisket både på bånd å med dupp uten å få noe. Da ga jeg opp å delte opp fisken i mindre biter for å muligens få en større Abbor eller mindre Gjedde til å bite på. Tungt å fiske når det er så lite liv i vannet. 

Har jo lest om noen som nylig har fått 6kg + Gjedde der oppe. Så konklusjonen min er tidspunkt å lavtrykket som har vert fienden min..  

PHOTO_20160805_165220.jpg

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkle er IKKE et enkelt vann. Jeg har mange hundre timer på isen der, og sikkert et par hundre i kano også. Antall turer uten fisk (bortsett fra mort som "ventefisk") overgår antall turer med fisk. (Nå var målet på disse turene stort sett grovest mulig ørret, ikke hvitfisk.)

 

Så moralen er at du sannsynligvis gjør alt riktig, du har bare ikke hatt Dagen (merk stor D) enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, erik skrev:

Nøkle er IKKE et enkelt vann. Jeg har mange hundre timer på isen der, og sikkert et par hundre i kano også. Antall turer uten fisk (bortsett fra mort som "ventefisk") overgår antall turer med fisk. (Nå var målet på disse turene stort sett grovest mulig ørret, ikke hvitfisk.)

 

Så moralen er at du sannsynligvis gjør alt riktig, du har bare ikke hatt Dagen (merk stor D) enda.

Du varmer mitt hjerte med håp nå ,)

Hjelper sikkert ikke med vannstanden som er der nå heller. Jeg liker vannet å har trua men vi får vente å se. Har planer om en tur dit i helgen om det er fint vær. Eller så klinker jeg til med natt fiske bare for å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var på isfiske-konkurranse i regi av OFA en vinter på nøklevann. Tross nesten 20 deltakere så kom jeg på 2. plass med én abbor på litt over 100 gram husker jeg! Var surt vær med mye overvann på isen. Var så kald på bena at jeg nesten begynte å bli redd for dem :) så kan skrive under på at det ikke er lett hvis fisken ikke er i bettet. Særlig abbor er veldig vanskelig å få til å bite når det er lavtrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sesam skrev:

Husker jeg var på isfiske-konkurranse i regi av OFA en vinter på nøklevann. Tross nesten 20 deltakere så kom jeg på 2. plass med én abbor på litt over 100 gram husker jeg! Var surt vær med mye overvann på isen. Var så kald på bena at jeg nesten begynte å bli redd for dem :) så kan skrive under på at det ikke er lett hvis fisken ikke er i bettet. Særlig abbor er veldig vanskelig å få til å bite når det er lavtrykk

100g :P lol !!  

Jeg vet det er fisk der oppe men nå er det tungt. Jeg venter på fin været så skal jeg kline til å poste noen bilder. Jeg gir ikke opp så lett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur der oppe i går. Å dro opp 6 små å 2 helt ok Abbor. Alle beit på rett før land å på spinner. Var gøy å endelig få fisk på kroken igjen ,)

Var en ok Gjedde som nappa/sjekka spinnarn min to ganger også. Det var klart å fint vann der jeg sto å sa alt. Var nok en luring av en Gjedde det der. 

 

PHOTO_20160813_132204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 13.13, Bonavar skrev:

Noen som vet hva slags sykdom eller symptomer dette er ?? 

Lå en Gjedde å fløyt i vann overflaten i går som jeg huka inn. Den var ikke dø men helt ute av kontroll. Jeg valgte å ta livet av den å la den ligge. Se på bilder under 

 

PHOTO_20160813_103115.jpgPHOTO_20160813_103110.jpgPHOTO_20160813_103107.jpgPHOTO_20160813_103021.jpg

Mulig gjeddepest/flekksyke? Aeromonas/pseudomonas i ferskvann, vibrio i saltvann. Ville sendt bildene til noen flinke folk og spurt. Første veterinær Ph.D. i Norge var på nettopp et slikt utbrudd i Mjøsa faktisk :)

Sykdommer trives når fisken blir presset sammen slik den blir nå om dagen, så sykdommer er ikke uventet.. Mulig blir det et veldig bra fiske om noen år når mange dør vekk og de overlevende får boltreplass (og forhåpentligvis mat)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.