Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det blitt av Esca ?


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Det er sjeldent jeg uttaler meg om andres produkter , og når jeg gjør det er det enten fordi disse er all for dårlig eller meget gode. Esca tilhører den siste og er ett godt norsk produkt. Var også så pass heldig at jeg ble presentert konseptet tidlig i fasen av selve oppfinneren og ifm tidligere SVO  senter der jeg fungerte som fagperson. Fikk grønt kort av meg uten tvil .

Produktet fortjener livets rett , den virker , er en norsk konsept . Kjenner også til tragiske omstendigheter som jeg ikke unner noen, og disse bør helst ikke nevnes. 

Hva er det blitt av Esca i ettertid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det ble av kompaniet (ser de har ESCA på tilbud hos stramline.no denne uken), men mine ESCA ligger i allefall trygt i fiskeskrinet som de stort sett har gjort siden jeg kjøpte dem.. Kul sak, men jeg kan ikke si jeg har fått noe mer fisk de gangene jeg har brukt dem (mulig jeg har gjort noe feil..). Sist jeg kikka på dem oppdaga jeg at luringen som skal under vann for at de skal lyse går i oppløsning etter en stund. Håper de fortsatt funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener dette så fikk jeg for et par dager siden to i posten av far min. Han har funnet de på ebay og mente jeg trengte de. Jeg skal ikke si det er Esca av merke, men de ser like ut. 

 

Og når det nevnet tragiske omstendigheter som ikke bør nevnes så blir alle som leser det svært nysgjerrige, så jeg syns det bør nevnes alikevel. 

esca-fish-attractor-3.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lars Den Rare skrev:

Om du mener dette så fikk jeg for et par dager siden to i posten av far min. Han har funnet de på ebay og mente jeg trengte de. Jeg skal ikke si det er Esca av merke, men de ser like ut. 

 

Og når det nevnet tragiske omstendigheter som ikke bør nevnes så blir alle som leser det svært nysgjerrige, så jeg syns det bør nevnes alikevel. 

esca-fish-attractor-3.gif

Det har ikke noe med produktet å gjøre , når jeg nevnte tragiske omstendigheter . Det gjelder omstendigheter av familiære tragiske hendelser rundt om de som håndterte og ledet produktet inni markedet . Slik kan det skje for oss alle , og med oss alle. Derfor ber jeg om å ikke grave i det . Ett sår blir aldri til arr om man velger å rote i skorpen...

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, erik said:

Svelg de så trenger du ikke lommelykt lengre, det holder å prompe litt. :D

Mer seriøst så har jeg brukt de endel ved trolling etter røye med dyprigg på 20-40 meters dyp og ved nattfiske i Oslofjorden. De har nok en viss effekt.

Bruker du de da kun som en attraktor eller setter du kroken rett i denne som om det er en sluk?

 

Jeg tenkte det var noe for flatfisk og dypvannsfiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lars Den Rare skrev:

Skulle gjerne fått forklart hva jeg skal bruke de til også :)

 

Søk etter Esca. Den skaper lys i kontakt med saltvann , også i kontakt med mineral ferskvann med salt innhold. Den virker meget bra som attraktor . Forbudt å bruke under NHF sine konkurranser fordi den er underlagt produkter som faller under  kunstig lys , noe som er  bare tull. Lyset skapes naturlig...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For maaange år siden kjøpte jeg en brukt Esca båtmotor.

Hvis min opplevelse med denne motoren gjenspeiler de andre produktene dems, så tipper jeg du får en velutviklet arm og god kunnskap på hvordan man skrur/reparerer. For å ikke glemme mestring av sinne og mobbing pga kjøpet:lol:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.