Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger link til UV materiale-flue-


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg er på utkikk etter UV bindemateriale til fluer.

Jeg fant noen BUCKTAIL UV på en norsk nettside men mista den da pc'en kræsja.

Kan noen anbefale et nettsted jeg kan bestille uv bindemateriale til fluer og treblekroker på sluker?

 

TakkTakk i saa maade :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://spiritriver.com/materials/tying-essentials/uv2-tying-materials

 

NEW! UV2 FLY TYING MATERIALS from SPIRIT RIVER Spirit River now has the ability to process fly tying materials with both UVF and UVR, just like Mother Nature. UVF is the fluorescent wavelength in bright colors which allows fish to see flies at greater distance in most water conditions. UVR is the reflective UV light that cannot be readily seen with the human eye, but is very visible in the animal and insect world. Bees use it to find flowers, mayflies use it to choose mates, and fish naturally key on it as a safe food choice. By closely mimicking Mother Nature's UV color patterns we gain a new advantage on the most wary trout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, cesar skrev:

https://spiritriver.com/materials/tying-essentials/uv2-tying-materials

 

NEW! UV2 FLY TYING MATERIALS from SPIRIT RIVER Spirit River now has the ability to process fly tying materials with both UVF and UVR, just like Mother Nature. UVF is the fluorescent wavelength in bright colors which allows fish to see flies at greater distance in most water conditions. UVR is the reflective UV light that cannot be readily seen with the human eye, but is very visible in the animal and insect world. Bees use it to find flowers, mayflies use it to choose mates, and fish naturally key on it as a safe food choice. By closely mimicking Mother Nature's UV color patterns we gain a new advantage on the most wary trout.

Jeg beklager så meget.

Jeg håper virkelig ikke jeg er så dum som jeg nettopp ga uttrykk for.

Takk for tålmodigheten.

:)

Endret av Aurejeger
en skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem det,bare hyggelig hvis jeg kan hjelpe.Jeg har vært borte i fra fluebinding noen år,Men har i år har jeg begynnt å binde igjen. Hvis du skal binde fluer for saltvann så har jeg villet satset på Zonker strips(kanin skinn remser med hår). Disse er veldig enkel å binde og fungerer veldig bra til streamere.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=+UV2+Zonker+Strips&_sacat=0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cesar skrev:

Ingen problem det,bare hyggelig hvis jeg kan hjelpe.Jeg har vært borte i fra fluebinding noen år,Men har i år har jeg begynnt å binde igjen. Hvis du skal binde fluer for saltvann så har jeg villet satset på Zonker strips(kanin skinn remser med hår). Disse er veldig enkel å binde og fungerer veldig bra til streamere.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=+UV2+Zonker+Strips&_sacat=0

 

Takk det skal jeg prøve, jeg er ingen ekspert på området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Den 22/8/2016 at 21.00, Aurejeger skrev:

Ohoi :)

Jeg er på utkikk etter UV bindemateriale til fluer.

Jeg fant noen BUCKTAIL UV på en norsk nettside men mista den da pc'en kræsja.

Kan noen anbefale et nettsted jeg kan bestille uv bindemateriale til fluer og treblekroker på sluker?

 

TakkTakk i saa maade :)

 

Her har de (næsten) alt i UV farver www.gofishing.dk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.