Gå til innhold
Fiskersiden

Passende stang til Stradic 4000?


Treklatrer
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Shimano Stradic FK 4000XG snelle for omtrent en måned siden. Jeg har fiskene en god del med den på en gammel stang, men jeg vurderer nå å skaffe meg en ny en. 

Jeg har planer om å hovedsakelig fiske etter laks i elv, og kanskje en sjelden gang i båt. 

Har sett litt på Shimano beastmaster og speedmaster 11 fot begge to, rundt 20-50g. Er dette bra stenger, eller er det noen bedre? Budsjettet mitt er på maks 2000, men om det er 200 kr mer gjør ikke det noe heller. 

Hadde vært fint om dere kunne ha nevnt en bra sen i samme slengen, har brukt om nesten hele den jeg fikk med. :) Det er en del stein i elven, så jeg vet ikke om det utelukker multifilament? 

Takker så meget for svarr på forhånd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt combo'en Stradic 4000 med ei Beastmaster 10fot 14-40g til laks og sjøfiske fra land i 7år og er godt fornøyd med stanga. Er ikke den letteste eller spenstigste stanga, men har god rygg og tåler mye.

Jeg bruker Sufix 820 Gore multi 0.24mm og er fornøyd med den. Går som regel greit med multi i elv om man bruker fortom av mono. Jeg knyter multi'en i en svivel og fester 1m 0.40 i den. Wobbler knyter jeg med Rapala-løkke eller en sluklås til spinner/sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.