Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Steinkjer-traktene?


RLN
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg stikker opp til Steinkjer til helgen og skal være der en 5-9 dagers tid i forbindelse med et kurs. Regner med at jeg ender opp med å kjøre bil fra Oslo pga overnattingssted vs skolen... Blir en laaang tur, men fordelen er i alle fall at jeg da er rimelig mobil! Så! Er det noen som har noen tips til plasser det kan lønne seg å ta turen for noen form for fiske? Tar vel med meg alt fra laksestenger til #4'er stanga, så her er det egentlig bare snakk om at jeg har lyst til å komme meg ut noen småturer og slappe av etter lange kursdager (På Nord universitet sin avdeling i Steinkjer). Har liksom ikke peiling på området og det hadde jo vært ålreit å få noen nye impulser. Oslo har et OK sjøfiske - men det er vel ikke til å skyve under en stol at det finnes fler store fisk i de litt mer nordlige fylkene. Ørretfiske i noen av elvene som renner inn i Snåsavannet skal visst også være verdt et besøk etter hva jeg har skjønt - er det noen anbefalinger der kanskje?

Ikke minst: Hva fisker folk med i området? Det skorter i bunn og grunn ikke på utstyret, men jeg tar ikke med meg 20 store Plano-skrin opp heller... ;)

Ad notam så er det studentbudsjett vi snakker om - så jo rimeligere alternativene er jo bedre (Det har blitt litt mye laksefiske, jaktkort og krepsekort i år så budsjettet var vel sprengt allerede i slutten av juni :P ).

Og sist: E6 er lang - en og annen fiskepause burde man jo legge inn. Noen områder folk mener jeg burde ta en times kaffepause? ^_^

P.S: Forventer ikke at noen skal oppgi sine dypeste hemmeligheter - og mye kunne jeg sikkert google meg til selv. Men nå står jeg opp til halsen med arbeid i flere uker så håper heller at jungeltelegrafen skal bringe bud om hvor man kan friste lykken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.