Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser Helgeroa/Langesund


flueflue
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg er ekstremt ivrig på sjøfisking. Jeg og bestefaren min er ute og fisker hver gang vi har sjansen. Men vi begynner nå og merke at fangsten her rundt Langesund begynner å minke, vi pleide for det meste å få en god del torsk og lyr før, og har alltid fisket etter dette målrettet, men tatt bifangst av andre bunnarter med stor glede. Men nå til dags har det stoppet opp helt, vi var ute idag utenfor Langesund og prøvde på plasser som Skjæreggkula, Fugløya og mellom Geiterøya og Langøya. Men vi fikk ikke annet enn makrell. For noen år siden fikk vi alltid fisk på sånne turer, og noen ganger fikk vi jackpot ved Skjæreggkula og traff på ekstremt mye stor og fin sei, men ikke lenger. 

Så det jeg lurer på er om noen her på forumet kunne være så vennlige å komme med tips til nye fiskeplasser som lykkes etter bunnfisk? Kordinater eller over-ett merker ville vært satt veldig pris på! Vil gjerne kunne få fisket litt ordentlig med bestefaren min før det blir for sent. 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå over til samme innstilling som en ung journalistlærling som intervjuet meg hadde. Han kunne ikke skjønne at jeg mente at det var lite fisk i fjorden ved Horten for han og bestefaren fikk masse fisk rett utenfor havna. Hva slags fisk lurte jeg på. Jo makrell og horngjel. Det du beskriver er dessverre noe mange kan skrive under på. Mange har ikke opplevd mye fisk og tror det skal være slik og de fleste gir F...                                                  Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.