Gå til innhold
Fiskersiden

Gode fiskeplasser fra land på ytre Fosen?


Havengel
 Share

Recommended Posts

Har flytta til Botngård på Fosen, og har funnet tre-fire bra plasser i nærheten som leverte grei fangst i vår og tidlig i sommer. Mye fin lyr og torsk. Nå er fryseren omtrent tom igjen, men plassene har ikke levert annet enn makrell og småfisk på ettersommeren, så nå ser det svart ut for fiskemiddagene framover. De fleste bryggene og svaberga rundt omkring er for grunne til å levere større fisk, det ser dessverre ut til at fisken trekker ut på dypere vann nå på sommeren etter resultatet av de siste turene å dømme. Har også prøvd med agn uten suksess.  

Noen som har tips til konkrete plasser fra land i nærheten som er bankers på denne tida av året?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Fosen ;) 

Nå har jeg ikke fisket så my fra land i de siste mnd her , men har fått en å annen brukbar torsk,rødspette og lyr fra moloen på Høybakken. 

Dypvannskaia på uthaug kan også gi en å annen matfisk Torsk ,brosme ,lange

Bruker nesten bare agn når jeg fisker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Har fiska en god del fra begge plassene, men fangsten har uteblitt i det siste. Hadde agn i sjøen på Høybakken (ytterst på neset) i tre timer for en uke sia uten anna resultat enn en liten torsk. Får nok dra med de tyngre surfstengene oppover og teste litt mer utover høsten. Moloen innerst i Stallvika har vært den mest spennende plassen både artsmessig og fangstmessig, men det er litt uggen plass å fiske fra. Ramla over stangstativet og knakk jaggu den svindyre Daiwa surfstanga mi sist jeg var der. :D     

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en plass på Beian hvor du når ut til 50-60m , det er en stygg kant der (10-15m dypt fra land) også som man sikkert kan miste litt utstyr på , men jeg har bare slitt bort et tackle på 3 turer dit.

Har ikke prøvd meg der på dagtid da det er havmusa som har stått i fokus når jeg har vært å prøvd , men smålanger,torsk og en lyr har kommet opp som bifangst ( å hågjel svarthåbonanza)

 

Stallvika ser jeg må prøves en dag :)  men tar ikke med gostanga ser jeg hehe

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke konkrete tips til plasser til deg, men på sensommeren og tidlig høst så bør du se etter plasser der sjøen står på og det er stortare langs berga. Spesielt lyren er glad i slike forhold nå, og sei får du nok også. Med agn så slenger det nok en og annen torsk i tillegg. Ellers så er det topptida for rødspette nå på høsten, den er på sitt beste som matfisk, og den holder seg på grunna enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja da har du allerede vært på de fleste plassene jeg har prøvd mest ser jeg ;)

Du må no bare si ifra om du tenker deg ut en gang å vil ha selskap Havengel

 

Har fått et par fine rødspetter i Dynnvika i Oksvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.