Gå til innhold
Fiskersiden

Ødelagt ring på stanga


FærskFesk
 Share

Recommended Posts

Hva gjør man når den nederste ringen på fiskestanga er gått av og stanga + snelle kostet kr 299,- på xxl?

Ingen vits i å forsøke å reparerer vil jeg tro? 

Kan vel like gjerne kjøpe et nytt sett med stang og snelle eller gå for ei dyrere stang og evt satse på reparasjoner hvis slike ting skulle skje med ei mere påkostet stang?

Hva trenger man og hva koster delene til å bytte ringer på fiskestanga, sånn cirka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FærskFesk skrev:

Hva gjør man når den nederste ringen på fiskestanga er gått av og stanga + snelle kostet kr 299,- på xxl?

Ingen vits i å forsøke å reparerer vil jeg tro? 

Kan vel like gjerne kjøpe et nytt sett med stang og snelle eller gå for ei dyrere stang og evt satse på reparasjoner hvis slike ting skulle skje med ei mere påkostet stang?

Hva trenger man og hva koster delene til å bytte ringer på fiskestanga, sånn cirka?

Jeg synes du skal prøve å reparere. Dette er ei billig stang og om du driter deg ut gjør det ingen ting økonomisk, men du har gjort deg noen erfaringer.

Neste gang du kommer ut for samme problem er det gjerne en dyrere stang, men da har du allerede prøvd og vet hva som er utfordringene. 

Gå på nettet så finner du ut hvordan du gjør det (dette er ikke kompliserte greier) og det koster heller ikke mange kronene for ny ring, tråd og lim.

Til sist så er dette beste alternativet for det miljøet vi fisker i... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man stikke innom med stanga til XXL å spørre om det er noen garanti. 

Hvis det ikke er garanti, så spør om hvor dyr stang må man ha for at den ikke skal falle 

fra hverandre (hold maska) :mellow:.  Kanskje du får et solid avslag på et nytt sett. :lol:

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å lime på den innerste ringen til metall ringen med lynlim. Så da er det vel for sent å prøve på reklamasjonstrikset vil jeg tro. 

Skal prøve stanga i morgen og se om det holder. Hvis ikke kjøper jeg ny ring, lim og tråd. Stanga er jeg jo fornøyd med, selv om den var billig. 

Tenkte å oppgradere til ei "skikkelig" stang og snelle til neste år. Ett bra sett må man vel ha. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøve å lime fast ringen skal ikke gå utover garantien. Har man lyst til å sjekke servicen i butikken er dette en gyllen mulighet.

Første skritt er å fremstå som noob. Du er et offer for dårlig kvalitet som butikken har solgt deg. Sørg for at andre kunder er i nærheten når du forteller om den manglende kvaliteten. Bli ikke sint. Fokuser på manglende kvalitet på produktet. Om dem kan sende inn en reklamasjon?(det kommer de aldri til å gjøre på ei såpass billig stang). Her er det bare å kjøre på. Skryt av stanga og hvor bra den var til den prisen. Har ikke han/hun gitt deg et tilbud om ny stang nå, så er det bare å spørre om ei ny tilsvarende stang. Nøler han/hun 1 sekund er det bare å gå bort til stangstativet for en rask titt. Sørg for at du finner ei som er relativt dyr stang. Da har du lagt lista for hva du forventer at du kan få som plaster på såret. Selger har på dette tidspunktet blitt lei deg og er klar for ny kunde, så det er mulig han/hun bukker under for presset. :D

Regelen er: Kunden har alltid rett. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal finne seg i at stanga detter fra hverandre uansett om den koster litt eller mye.

For meg blir det ofte et valg mellom hvor mye tid og energi jeg må bruke på klaging i forhold til hva jeg må betale for å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.