Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som stoler på huggtabeller?


Trond_Ø
 Share

Recommended Posts

I havet av alle faktorene som påvirker fiske er månefase/huggtabell underordnet der jeg fisker. Jeg sjekker av og til tabellen for gøy, og der jeg fisker er det null sammenheng. I saltvann vil vannstand/flo/fjære være ekstremt viktig så klart, men da avhengig av arten en er ute etter. Jeg legger definitivt ikke fiske opp etter tabellene. Jeg fisker når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 8.23, Ølgylt skrev:

Jeg husker jeg leste en huggtabell i 1987 eller noe sånt, har ikke sett på dem siden

Det var vel i Napp og Nytt katalogen fra ABU den gangen de var i sin storhetstid. Husker vi ventet i spenning på at den nye katalogen skulle komme ut. Så var det å lese, se og sikle samt drømme seg litt bort med utstyr du kunne tenke deg men aldri ville få. Det var tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I to år krysset jeg faktisk av på huggtabellen for hver fisketur jeg hadde (2011-2012). Krysset da av slik:  . = blanking, o = middels fiske, * = godt fiske. Målet var å se om det spilte noen vesentlig rolle hva tabellen sier. Konklusjonen min etter to år med ganske mange kryss i kalenderen er som følger: Nei, det spiller ingen rolle hva huggtabellen sier. Gode dager i tabellen kan være dårlige fiskemessig, og motsatt, man kan ha et fantastisk godt fiske på dager som viser som dårlig fiske i huggtabellen.

NB! Testen min er utelukkende basert på meite i sjøen.

Fisk når du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.