Gå til innhold
Fiskersiden

Valg av ny spinnstang sett til ørret/røye


Tom79
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, Tom79 skrev:

Er det noen her inne som har erfaringer med de nyeste seriene fra de forskjellige levrandørene?

Klarer rett å slett ikke å bestemme meg.(utvalget er for stort)

Men ser for meg en stang med helaksjon.

Har et budsjet på 2000,- da jeg ikke fisker alt for mye med spinnstenger.

 

Jeg kan ikke anbefale noe stort, men om du går på siden til Rapala pro guide kan du sikkert finne noe.

Endret av Titanic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tom79 skrev:

Er det noen her inne som har erfaringer med de nyeste seriene fra de forskjellige levrandørene?

Klarer rett å slett ikke å bestemme meg.(utvalget er for stort)

Men ser for meg en stang med helaksjon.

Har et budsjet på 2000,- da jeg ikke fisker alt for mye med spinnstenger.

 

Har sjelden det nyeste og dyreste men vil anbefale deg å gå innom en sjappe å fikle litt med en beastmaster. Ikke helaksjon men veldig fin til både sluk og duppfiske samtidig som den ikke koster skjorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BAN skrev:

Siden du bare har hjerneskadet tøv og komme med burde du holde kjeft.

Hey, hey, du trenger ikke å gjøre det personlig! Jeg prøvde å fjerne meldingen, men jeg er ikke så flink på teknologi. Jeg endret den nå, for å gi litt info som ikke er ren idioti.

Endret av Titanic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke det nyeste av det nyeste, men jeg har et par stang/snelle kombinasjoner med Berkley sine Twilight stenger og Abu Garcia sneller. Dette er "Best i test" settene som de fleste fiskeutstyrsbutikker selger i kombinasjon med Berkley Nanofil sene. Jeg har av de eldre settene med Abu Garcia Sorön sneller og har stenger med kastevekt på 8-32 gram 9,6" Medium Light aksjon (Sorön STX40) og 15-55 gram 10" Medium Heavy aksjon (Sorön STX60). Dette er kombinasjoner jeg er veldig fornøyd med og har tjent meg veldig godt. Og jeg synes det er en fordel at stengene er 4 delte slik at de kan transporteres enkelt. 

Jeg vet at disse settene ikke selges med Sorön snellene lengre, men byttet ut med Cardinal STX sneller, hvordan disse er vet jeg ikke helt. Det finnes og flere kombinasjoer enn de jeg har, men jeg har de settene som passer best til mitt fiske og er strålende fornøyd så langt. Settene varierer litt i pris, tror de koster fra 1500 kr avhengig av stang/snelle størrelse. Og er du heldig kan det jo hende du finner et av de gamle settene med Sorön snelle som ligger over i en butikk.

Jeg må og si at jeg er ikke den fiskeren som er mest erfaren, verken på teknikk eller utstyrsfronten og fisker for å ha en hobby som er både morsom og gir meg glede og mulighet for å komme meg ut litt. Så det kan fort hende at mitt utstyrstips langt i fra er det beste du får tak i til det budsjettet du har satt deg, og mine tips er basert på de erfaringene jeg har gjort meg som en glad amatør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.