Gå til innhold
Fiskersiden

Stor fisk från land?


Anders Esplund
 Share

Recommended Posts

Finns det någon som har tips på fiskeplatser där man har bra chans på stor, med stor menar jag 4-5kg+, fisk från land? Arter som lockar mest är sei, torsk och kveite men även lange och brosme skulle vara spännande! Hela Trøndelag norr om Trondheim är igentligen intressant, men jag tänker mest ut mot kysten. Fiskar med surfutstyr. 

Jag har hittat några platser på kartan som ser intressanta ut, kvaløyseteren och eventuellt innanför nordstraumen i Flatanger och Sandviksberget i Osen samt Bessaker. Dessa platser är sund med 10-30 meters djup och sandbotten. Någon som har erfarenhet om dessa platser?

Både Skarnsundet och Trongsundet är ju annars heta platser, men det går en hel del bly där.

Tack på förhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-09-24 at 21.42, extremetoy skrev:

sandviksberget er det tatt noen kveiter fra. straumen leverer en del fin torsk på vintern, kommer du på levanger skal du få deg en båttur :)

Ja jag har hört om att det blir tatt kveite från Sandviksberget, har vart där nån tur utan framgång. 

Angående båttur så bor jag på Røra så det ska vara en enkel sak att lösa. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tänkte bara meddela att det blev fisketur till Flatanger i helgen. Den stora fisken jag efterlyste fann vi inte, det största vi fick var torsk på 3,8 vilket i och för sig inte är så dåligt men det kunde vart bättre. Men en liten kveite blev det från land! Den var bara barnet, men sat** så arti att lyckas kroka den under riktat fiske!

14571850_1722483058076972_1162180467_o.jpg

Endret av Anders Esplund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.