Gå til innhold
Fiskersiden

Finner ikke Langene eller Brosmene i Stavanger området


JosteinSVG
 Share

Recommended Posts

Hei jeg er en ivrig hobbyfisker som lengter etter å få ett skikkelig rush med litt større fisk. Har forsøkt masse plasser etter lang/brosme. Har rigget meg til med dregg ned til 200m men har etter x antall turer ikke annet a vise til enn uer og små hai. Jeg følger oppskrift med selvlysende paternoster agnet med Makrell og fisker på 150m nedenfor dype skrenter. Men håper noen kan hjelpe meg med konkrete plasser i stavanger området før jeg gir opp hele prosjektet. Send gjerne PM hvis du ikke vil spre det for langt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så fisker jeg ofte dypere enn 200 meter når jeg går etter de største langene og brosmene. Dette betyr ikke at du ikke kan få dem grunnere i området. Har fått fisk opp mot 10 kg på 60 til 70 m. Av plasser som gjelder så er det som du skriver, ved eller i bratte dype skrenter. Struktur og hard bunn er tingen. Som oftest så drar vi enten ut Byfjorden eller forbi Rennesøy når vi skal fiske på dypet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Plenty med plasser.  Om vi snakker om Byfjorden kan du prøve på ca. 140 m på tverss av en slåttemark på Bru.  Går du litt lengre mot ferjeleiet i Mekjarvik, finne du et undervannsnæss på en skrent på ca. 54 m.  Her står det nesten alltid fisk og ofte langer. Et par knops strøm, så det drifter raskt av.

Ellers fikk jeg fine langer på to-tre kg mellom holmene sør om Kvitsøy forrige søndag. Fisker med glidebom, et par opphengere og slep med blekksprutimitasjoner agnet med makrell. Dybder fra 50 til 70 m. Plaget med mye pigghå, som er typisk for årstiden.  Pigghåen er som kjent fredet, så den ble avkroket og satt ut igjen. Den er tøff med sena. Tygger av det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.