Gå til innhold
Fiskersiden

Vin + Ebay = katastrofe?


MichaelS
 Share

Recommended Posts

Vel, hadde meg et par glass vin. Og fant ut, at jeg skulle lete etter ferdig oppsett med tackle. Ramlet inn på Ebay, og søkte øst og vest. Fant ikke det jeg lette etter, men fant dette: http://www.ebay.com/itm/401167971068?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Og siden man satt å drakk vin, så var det glemt ut etter 10minutt. Så i dag, fikk jeg mail om at varen min var sendt (+ et par andre varer, men det var til den andre hobbyen min (Er radioamatør)).

 

Så nå spørr jeg dere, er dette bortkastet penger? Hvis det ikke er bortkastet penger. Skal det kastet som vanlig sluk/krok? Eller dette beregnet for: agn fiske/ bunn fiske? Og hva i alle dager, sorter det som er intressert i rar farget reke?

 

Takker for alle tilbakemeldinger, som alltid :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ølgylt skrev:

makrell og lyr vil det nok kunne funke på

 

Takk fro svar og tilbakemelding :)

Er jo posetivt, at det vil fungere på noe da. Siden du skriver makrell og lyr, så tenker jeg at det skal kastes som vanlig sluk jeg da.

Jaja, får fortsette jakten etter tackle jeg da. Men da uten vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.10.2016 at 22.41, PeterSL skrev:

Knyt selv! Det er litt grubling og testing i starten, men når du begynner å få dreisen så er det vel verdt det. Bare tull å kjøpe takler ;) 

Har lett etter guider på det, dessverre. Så er de jeg ofte har funnet, mistet bilder. Slik at det blir rare hull i guiden. Jeg har ikke problemmer med å prøve å lage selv, det har jeg ikke. Men ønsker en guide å se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Og hva i alle dager, sorter det som er intressert i rar farget reke?

 

de er faktisk ikke så gærne i fargene. Levende reker ser noenlunde sånn ut, den midterste er ganske lik ei vanlig dypvannsreke og de to andre ligner ganske bra på vanlige strandreker. Prøv de som opphengere foran ei pilk.

Og de kosta jo ikke allverden da.

Det er mye rart på ebay, det er sant,  mye av det er jo for fiske i andre verdensdeler, ikke så anvendbart her i norge, men det er jo mye bra å finne der også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.10.2016 at 19.12, cannonbang skrev:

de er faktisk ikke så gærne i fargene. Levende reker ser noenlunde sånn ut, den midterste er ganske lik ei vanlig dypvannsreke og de to andre ligner ganske bra på vanlige strandreker. Prøv de som opphengere foran ei pilk.

Og de kosta jo ikke allverden da.

Det er mye rart på ebay, det er sant,  mye av det er jo for fiske i andre verdensdeler, ikke så anvendbart her i norge, men det er jo mye bra å finne der også .

Ok, jeg var ikke klar over det. Eller, jeg syns den nederste, lignet på strandreke. Men de andre 2, var jeg veldig stuss over. Pilk, er ikke noe jeg har erfaring med. Så pilk er ukjent området for meg.

Nei prisen var ok den, jeg stusser ikke over den. Men følte meg litt dum da :D

Ja var det jeg tenkte på, at jeg hadde kjøpt noe som var bedre egnet i et annet land. Så tenkte rett og slett: Ingen spørsmål er for dumme, så vi spør O store internett (dette forumet her). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk det i posten i går, og tja, jeg vet ikke jeg.

Men det jeg lurte på, det er jo en "lang" pinne/stang på denne reken her. Og på den stangen, så er det en perle. Er det noen som kan forklare meg hvordan dette fungere? Hva som er tanken bak den stangen og perlen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal den være, slik at den ikke hindrer bevegelsen til reka.

Skal ikke store fisken til før hele greia er godt nedi kjeften. Og er det f.eks en lysing som har glefsa vil monoen på f.eks 0.40-0.60 være klippet temmelig kjapt, noe som da ikke skjer når den treffer stålfortommen, men vondt i tenna får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god hjelp og forklaring :) Det blir satt stor pris på ;)

Er ikke rare vekten på denne reken, så vet ikke hvor langt jeg kommer ut med den. Får nesten prøve meg litt frem, med noen ekstra vekt på den, når jeg fiske og teste den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.