Gå til innhold
Fiskersiden

Multifilament til Kveitefiske


Sondre.A
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har kjørt med Sufix Gore 832 og PowerPro Depth Hunter.

Førstevalget mitt til drift / jigg er PowerPro 0.32, liker att den bytter farge hver 10 meter og den har vist seg sterk mot slitasje. Har brukt 0.32mm til den snella jeg bruker mest til 4-500 gram jigger og en snelle med 0.28 til lettere jigger. 
Bruker 0.90-1.10mm i toppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går greit,har testet 0.38-0.41 og det driver for mye opp i 1.5 knop ,:) 
Tror det var en Fireline 0.38 jeg hadde som var mer flat en rund og den var kjedelig å holde i nedre vannlag.
Nå kommer det jo ofte nye multisener på markedet og det kan godt være noe som funker bedre enn PowerPro men for min del blir det PowerPro neste år også,man blir trygg på det som har fungert :) 
Jeg kjøper PowerPro lokalt i Bodø der de spoler på snella med maskin, blir ikke noe "slakke" på trommelen. Er krevende å spole 3-400meter stramt og jevnt på.

Har kjørt en 0.24mm 832 Gore og det var overlegent på drift i høy fart , men tålte svært lite kontakt med stein/bunn. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo gjerne tykkelsen som sier noe om hvor mye avdrift det blir.. Og reell tykkelse på sena. 

Jeg kan anbefale PP Depth Hunter samt Tufline XP som jeg bruker til det aller aller meste. At braid ikke tåler stein\diverse snags gjelder jo så og si all braid. Derfor bør man kjøre med topshot og\eller en lang bitefortom når du fisker kveite. Jeg bruker begge deler, mer avdrift selvfølgelig, men heller det enn og slite drømmefisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takker for flere gode svar :) Har sittet og vurdert pp depth hunter & pp super 8 slick, det aller viktigste for min del er at det ikke blir mye avdrift ved høy driftfart. Steiner og slikt som kan slite av snøret har aldri vært et problem for min del :) Har forøvrig heller aldri slitt noe som helst av under havfiske :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.