Gå til innhold
Fiskersiden

Desember fiske etter SØ i mandal


Flue4life
 Share

Recommended Posts

Hei er på besøk i Mandal å som alltid er fluestangen med. Har fisket her i sommerstid men lurer på da hvor d er best sjangs for action nå i desember. Fisker kun med flue så da ser jeg etter noen plasser hvor d kan la seg gjøre. Bor i Finnmark så temperaturen her nede nå er ikke til å klage på. Så hvis noen der ute har noen gode tips til meg ville jeg satt stor pris på d :) 

Første tur blir i morgen . Starter tidlig å fiske. Å fortsette så lenge det lar seg gjøre . Planen er å starte ved bankebroa hvor jeg hadde mye hell i sommer. Men som kjent kan d være stor forskjell på sommer å vinterstid så føler meg ikke helt sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Flue4life skrev:

Hei er på besøk i Mandal å som alltid er fluestangen med. Har fisket her i sommerstid men lurer på da hvor d er best sjangs for action nå i desember. Fisker kun med flue så da ser jeg etter noen plasser hvor d kan la seg gjøre. Bor i Finnmark så temperaturen her nede nå er ikke til å klage på. Så hvis noen der ute har noen gode tips til meg ville jeg satt stor pris på d :) 

Første tur blir i morgen . Starter tidlig å fiske. Å fortsette så lenge det lar seg gjøre . Planen er å starte ved bankebroa hvor jeg hadde mye hell i sommer. Men som kjent kan d være stor forskjell på sommer å vinterstid så føler meg ikke helt sikker

Ser det var mange som har lest innlegget men ingen som kommer med tips. Litt nedtur hehe. Men her er nå en liten oppdatering fra turen til nå.

Startet ved bankerbroen å der var d like mye action som i trusa til ei nonne. Så begynte å fiske meg metodisk i retning sentrum. Fant meg ei lita strand hvor d lå ei lita øy . Den vadet jeg bort til å bindet på ei flue som heter brenda.

På 3 kastet så røkka det . Men den ville ikke sitte på. Så da var d avgjort. Flua var god å fisken den var der. Ble noen kast til så smalt d . Opp å fly skulle jævelen å en artig kamp fulgte. Raste ut noen ganger å etter en morsom kamp så landet jeg den. En hofisk som tippa kg. Avkroket den å tokk bilde før ho fikk svømme videre . Så nå sitt jeg her å nyter en matbit å en kopp kaffe å skal strax prøve å fange noen flere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dro jeg ut på tur igjenn i dag. Plasserte meg rett v ei bro ikke så langt unna golfbanen. Der var d en flott strøm å der har jeg prøvd meg til nå. Putselig smalt d å d var noe riktig så tungt på andre enden. Raste masse å gikk mot bunn hele tiden. Så skjønte fort dette ikke var en sjø ørret . Etter en utrolig artig kamp dro jeg opp en 2.4 kg sei å gjett om d blir deiligt m seibiff til middag i dag. Tar meg en matbit å en kaffe nå å skal se om jeg ikke får lure en av dem som er oppe i overflaten å spiser. Tro om jeg skal binde på noe tørt

20161220_102345.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎19‎.‎12‎.‎2016 at 11.34, Flue4life skrev:

Ser det var mange som har lest innlegget men ingen som kommer med tips. Litt nedtur hehe. Men her er nå en liten oppdatering fra turen til nå.

I og med at du landet sju ørreter, kan det virke som du klarte deg godt uten tips ...

Artig lesning uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda klart meg godt hittil. Har jo fisket her før men kun på sommeren. Så var jo litt i tvil på om d ville bli noe fisk. Men kan ikke klage. Hadde en riktig stor kar som fulgte med helt inn mot svaberget her isted. Men ta det ville den ikke. Skal prøve å lure den for den så ikke ut t å være  et gram under 2 kg den der ass. Nå står jeg ikke alene her da så nå dobble vi mulighetene t å få fin fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Ja var artig d. Den var etter flere ganger ser du. Men først når jeg gikk over t pattegrisen så ble d fast fisk.  Fikk noen flotte akrobatiske hopp å noen ville utras.  Så avkroket forsiktig beundret den tokk noen bilder å lot den svømme videre. Middagen var allerede berget med seien jeg fikk. Å den skal jeg love deg smakte digg.

Ligger her på sofaen som et slakt nå hehe. Ny tur i morgen. Så får se om d blir noe liv. Noen lokale som er hypp på en tur?

 

20161220_152347.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tokk jeg meg en tur i dag å. Var tbk på samme sted som i går å i dag traff jeg floa å en sterk å flott strøm. Var helt fette daut fra Kl 0730 til litt over Kl 09 å da begynte d å skje ting. Landet 5 sei på godt over kg å en skikkelig sei rugg  på 3.4 kg som jeg avlivde å tokk med hjem til ho mor så ho kan lage no middag en dag. Tokk meg en kaffe å en matbit før jeg tredde på en liten # 8 treble Black Francis siden jeg tidligere har hatt hell i regnvær etter sjø ørret med den. På 4 kastet smalt d i stanga å jævelen hoppet rimelig høyt opp for å hilse å le meg i trynet mens den spytta ut flua . Var en pen SØ på hvertfall halvannen kg. Så etter litt banning å forbannelse så var d bare å Kaste videre. 2 kast til så smalt d igjenn. Denne gangen lander jeg den men d var en liten kar på knappe halv kg. Så var bare å slepp den ut å prøve igjenn. Tror du ikke da at på første kastet skrått over mot broen å lar flua tas av strømmen så smell d å denne ganga smelle d skikkelig. Opp å fly gjorde den noen ganger å var spinnvill. En a de mest livlige SØ jeg noen gang har hatt på. Raste godt å ga meg en ufattelig artig kamp . Så når den begynte å bli klar tokk jeg hoven fra ryggen å skulle bøye meg ned for å hOve den. Tror du ***** ikke jeg miste litt fotfeste å sklir sånn at d blir slakk på tømmen? ?? Joda d merka den å rista fra seg å flua slapp. . sat** i helvetes svarteste natta skreik jeg å rista på hodet. Men men sånn er d når en fiske uten mothaker d må aldri bli slakk. Men men som kjent så må jo fisken vinne iblant den å. Fikk jo en flott kamp uansett men ville vært fint å landet den å tatt bilde. Den så nå litt større ut en den jeg landet i går men men sånn er d. Til slutt ble vinden for plagsom for flue så da ringte jeg muttern som jeg er på besøk hos å ba henne hente meg. Ser ikke ut på.værmeldinga d blir noe flue vær de neste dagene så vi får se når neste tur blir..  

Håper nå dere har satt pris på lesinga å flirt litt hehe. Hypp på å prøve å fiske fra båt . Eter SØ d har jeg aldri prøvd . Å forresten mamma vil ha noe torsk t jula. Er d noen steder d er mulig Å få middagsfisk fra land?

Alt i alt så må jeg si at mandal har virkelig levert å jeg har hatt noen flotte turer mens jeg har vært her til nå. Så absolutt overasket over hvor bra fisket her er i desember mnd. Når jeg har fisket her i sommerstid har jeg ikke vært borti like mye fisk som dem siste 3 dagene. Så kanskje d bare er sånn d er her nede? Gleder meg t sesongen begynner nordpå å jeg kan kose meg med å fiske v utløpet til Tana elva :)  så er d noen av dere som skal opp der i sommer så ta kontakt. Guider gjerne å fisker i dem fleste elvene der oppe å er lommekjent . Fangstgaranti kommer m guiding :)

Legger ved et bilde av siste sjø ørret turen min i Tana avlivde mane den dagen da jeg skulle ha noe matfisk til.vinteren :)

20160715_173649.jpg

Endret av Flue4life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.