Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskearter i ferskvann.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Hei jeg fikk på 2 mikro fisk på kroken i Nøklevann sist jeg var der. Jeg tok ingen bilder men kom på det nå etter å lese et innlegg på forumet nå. Det var ikke Krøkle så det er sagt. Fisken var 8-10cm lang tenker jeg blank men sort på ryggen. Fiken hadde ingen former som jeg kan huske den var like tykk/stor over hele. Dette må jo være en super agn fisk til mitt Abbor vinter fiske tenker jeg nå. 

Noen som har tips eller har noen ide om hvordan fisk det kan være ? Er på google nå men klarer ikke å finne noen fisk som ligner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i sta for å fiske agn fisk til helgens ismeite. Så glemte jeg jo maggot boksen hjemme. Godt jeg hadde med meg mais. LOL !! 

Fisker med sluk/blink som lodd og en myska i enden. Det fisker dritt bra må jeg si de stedene jeg har prøvd det ut. Noe jeg har tatt med meg fra Erik Team Colibri :)

 

PHOTO_20170112_112359.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Svein Gabrielsen skrev:

Ja - beklager :)

Da er det ikke godt å si hva det var du fikk. 

Her inne er det ingen som trenger å beklage seg :)

Bare en gjeng med folk som deler erfaringer og felles interesse.. Skal prøve meg i morgen så om jeg får en på kroken skal jeg legge ut bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

den fisken som er avbildet er vell regnlaue?  Den skal ihvertfall ikke finnes der i utgangspunktet. Vanlig laue ser jo litt annerledes ut. Evt, kan det ha vært en liten gullbust? De er jo blanke, rimelig rette i formen og har mørk rygg når de lever i klart vann. 

 

(beklager understreker her, men tekstformatering på mobil er håpløs, godtar ikke endring) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.